Знизивши тарифи, підвищивши їх лише вдвічі, київська міська влада ще на один щабель опустила планку довіри до себе

Здавалося б, треба кричати «Ура!» і бити у литаври, Київська міська рада прийняла ухвалу про зниження тарифів на житлово-комунальні послуги, які тільки-но було запроваджено у столиці з 1 грудня 2006 року. Тепер тарифи, які діяли до 1 грудня, буде підвищено не в 3—3,4 разу, а так: на опалення і гаряче водопостачання — у 2 рази, холодну воду і водовідведення — у 1,8 разу, квартплату та утримання будинків і прибудинкових територій — у 1,9 разу.

Сумно. Не від того, що тарифи все-таки підвищили. Швидше за все, у лавиноподібному потоці підвищення вартості енергоносіїв, зношеності фондів самого ЖКГ вони і не могли втриматися на «омельченківському» рівні. Сумно від того, як чиновники від влади вільно оперують цифрами підвищення оплати послуг. Учора підвищили тарифи втричі, сьогодні «ощасливили» — вдвічі, післязавтра зменшать у стільки-то разів, а через три місяці знову підвищать у стільки-то. Зважте, мова йде про рази.

А вартість того-таки бензину, електроенергії, інших показників, які закладені у фундамент підрахунків, зростала не у рази, а на десяті, соті частки після коми. То чому ж мізковий економічний центр київської влади мислить разами, а не тисячними частками після коми? Чому одразу не вишукує додаткові джерела для покриття різниці постачальникам послуг, якщо їхні фактичні витрати не перекриватимуться тарифами. Як засвідчив розвиток подій, КМДА таки знаходить додаткові джерела. А чому б з них було і не починати всі розрахунки?.. Хоча, якщо відверто, тарифне шарпання у Київраді, компромісне тимчасове перемир’я нічого не вирішить без системного реформування житлового господарства загалом по країні.

Не піднімає планку довіри у народу й неузгодженість в урядових колах. Мінтрансзв’язку повідомило про вже звичне чергове підвищення цін на пасажирські залізничні перевезення. У п’ять етапів: з 1 березня, 1 травня, 1 липня, 1 вересня, 1 листопада — на 5 відсотків щоразу. За рік набереться чверть вартості квитка. Нагадую, уряд Єханурова планував підвищити тарифи у три етапи: з 1 січня, 1 квітня, 1 липня — по 10 відсотків щоразу. Загалом на 33 відсотки. Міністр М. Рудьковський і мізковий центр його міністерства планує підвищувати вартість квитків вже з 1 березня і закладає у розрахунки суми доходів, збільшені на 5 відсотків з кожного проданого квитка. Думаю, це величезні суми.

А Перший віце-прем’єр, міністр фінансів М. Азаров в інтерв’ю діловому часопису заявляє, що у першому кварталі, тобто з 1 березня, жодні тарифи не підвищуватимуть. Мізкова команда першого віце-прем’єра і міністра фінансів в основу своїх розрахунків, виходить, кладуть інші цифри. Але ж нас запевняють, що у Кабміні одна команда. Чому ж тоді вона уподібнюється до персонажів відомої байки Леоніда Глібова?

Хочеш чи не хочеш, та певний різноспів у Кабміні можна списати на політику, але коли йдеться про розрахункову безпристрасну економіку, то який може бути різноспів у команді?..

Минулого тижня ще однією «радісною» новиною поділилася з народом Нацкомісія регулювання електроенергетики, яка заявила про свої плани нового підвищення тарифів на електроенергію для населення на 33 відсотки, промисловості — на 17—18 відсотків. На 15—20 відсотків подорожчає для населення і газ. Нагадую, що для потреб населення в Україні продається газ винятково власного видобутку. Його об’єм — 20 мільярдів кубометрів. Комісія планує ввести диференційовану оплату за електроенергію. Для сім’ї, яка споживатиме до 125 кіловат-годин на місяць, ціни на електроенергію залишаться старі.

Ще про один суто вітчизняний парадокс. За підрахунками і за методикою Міжнародної організації праці, рівень безробіття в Україні знизився на 0,5 відсотка і становить 6,5. А от кількість бідних людей зросла. Чому так? Бо більшість новостворених робочих місць, а це майже 60 відсотків, мають зарплату нижчу за 345 гривень. І зайняті, і бідні водночас.

І насамкінець про приємне. Аналітики прогнозують зниження цін на бензин в Україні. Щоправда, зниженню цін передувало їх майже двомісячне підвищення. Найстрімкіше бензин дешевшає в Кіровоградській області — ціни впали на 1,73 відсотка. Найдешевший бензин на Луганщині, а найдорожчий — на Дніпропетровщині.

Порівняйте коливання цін на бензин — 1—2 відсотки і коливання тарифних цін — 2—3 рази.