У Києві пройшла чергова міжнародна виставка високоефективного агровиробництва «ІнтерАГРО-2007».

Виставки АТ «Київський міжнародний контрактовий ярмарок» приваблюють багатьох. Агровиставка цікава, по-перше, тим, що відбувається на початку сільськогосподарського сезону. По-друге, її співорганізаторами, як правило, виступають країни, які є незаперечними авторитетами у сільському господарстві, цього разу — Німецька асоціація виробників сільськогосподарської техніки VDMA. Отже, для українських сільгоспвиробників — це завжди добра нагода і себе показати, і порівняти свої здобутки з досягненнями передових більш як десяти країн Заходу, які цього разу розгорнули свої експозиції на території в 23 тисячі квадратних метрів. Присутність відомого французького бренда «Кун», ДП «Дойче-аграртехнік» підкреслювало європейський формат зібрання, а експозиції ВАТ «Червона Зірка», корпорації «Агро-Союз», ТОВ «Українська овочева компанія», ТОВ «Українська аграрна компанія», ЗАТ «Волинська фондова компанія» та багатьох інших — наш вітчизняний стиль. Про нього ми говорили з головою спостережної ради ВАТ «Червона зірка» Павлом Штутманом, діяльний характер якого відзначають і вдома, у Кіровограді, і за межами країни.

— Наша вітчизняна продукція може бути не гірша за продемонстровану тут, — запевняє Павло Леонідович. — Але треба зважати на те, що поки ми переживали затяжну економічну кризу в дев’яності роки, на Заході відбулися якісно нові зміни у технології обробітку грунту та посівів. Доки ми простоювали, сільськогосподарське машинобудування йшло вперед семимильними кроками. Тепер, уявіть, можна сіяти без попереднього землеобробітку, дотримуючись певних технологій. Це, по-перше, дає змогу заощаджувати чимало енергоресурсів. А, по-друге, у таких регіонах, як Миколаївська, Херсонська області, Крим, це дозволяє регулювати кількість вологи на поверхні грунтів для вирощування пристойних врожаїв, інакше кажучи — піднімати рентабельність сільськогосподарського виробництва. Ми не сиділи склавши руки, і вже кілька років, як почали надолужувати прогаяне. Що, власне, можна проілюструвати планово-економічними показниками нашого заводу, де реалізація продукції за цей час зросла від 10 мільйонів гривень до 155 млн. І, власне, про те саме свідчить сільськогосподарська техніка, яку ми тут представляємо. Сівалка-культиватор «Сиріус-10» — яскравий представник технології, про яку я щойно згадав.

— Наша техніка, як правило, дешевша за іноземну...

— Саме так. І в цьому її неабиякі переваги. Але її доступність для внутрішнього ринку зумовлюють не технічні вади, а економія на транспортних видатках, на вартості робочої сили (на жаль, наші зарплати ще значно поступаються зарплатам машинобудівників на Заході), на видатках під час розподілу продукції, оскільки за будь-які знижки на сільськогосподарську техніку відповідає своїми грішми споживач. А якісні характеристики нашої техніки цілком задовольняють споживачів. Ось, до речі, щойно сівалку «Сиріус» замовило харківське підприємство «Агротрейд». Казали, якщо виправдає себе, купимо до посівної ще одну.

— Якщо не помиляюсь, в експозиції ВАТ «Червона зірка» я бачив сівалки, в яких захват ширший, ніж у «Сиріуса»...

Авжеж. «Солітер-12» — продукт спільного виробництва з відомою німецькою машинобудівною компанією «Лемкен». Сівалки цієї серії дають змогу працювати продуктивно, з відчутною економією пального. Для нас спільне виробництво вигідне тим, що ми маємо можливість пропонувати сільськогосподарським виробникам найсучаснішу техніку за вигідною для них ціною та створювати додаткові робочі місця для українських громадян. Для європейських партнерів по бізнесу — тим, що вони зможуть продавати свою продукцію на українському ринку через нашу дилерську мережу, яка охоплює нині усі регіони країни.

— Мені відомо, що історія вашого заводу розпочиналася ще в ХІХ столітті з майстерень, які виготовляли сівалки на кінній тязі. А що «Червона зірка» являє собою тепер?

— Тепер це індустріально розвинене підприємство з виробництва близько 10 тисяч одиниць посівної та землеобробної сільськогосподарської техніки на рік. Фактично 60 відсотків продукції йде на експорт, здебільшого у Російську Федерацію, Білорусь, Молдову, Казахстан. І, що важливо, «Червона зірка» — це підприємство, яке повсякчас оновлюється. Останнім часом закупили нове металорізальне та зварювальне обладнання, у найближчих планах — модернізувати процес фарбування готової продукції.

— Ваше підприємство часто бере участь у таких виставках?

— За будь-якої нагоди. Адже важливість таких заходів важко переоцінити. Для будь-якого підприємства це — шанс одержати або цікаву пропозицію про співробітництво, або вигідне замовлення. Для галузі загалом — це хороша нагода привернути до себе увагу інвесторів. Знаєте, зараз у світі чимало вільних грошей, та інвестори дотепер не дуже поспішали вкладати їх у наше сільське господарство. Але озирніться — і ви побачите чимало стендів представників аграрного сектору з країн Центральної та Східної Європи, Туреччини. Це ознака того, що нами цікавляться і все тече, все змінюється на краще.

Фото надано прес-службою заводу