Головне контрольно-ревізійне управління (ГоловКРУ) повідомило на прес-конференції про виявлені фінансові порушення у роботі державної адміністрації залізничного транспорту
«Укрзалізниця», що становлять два млрд. грн. Експерти вважають: цього достатньо, щоб порушити кримінальні справи проти керівників адміністрації.Як заявила перший заступник голови ГоловКРУ Наталія Рубан, ревізорів передовсім занепокоїли результати попереднього менеджменту
«Укрзалізниці», яка знизила платоспроможність через перевищення у чотири рази обсягу кредиторської заборгованості над дебіторською (2,8 проти 0,7 млрд. грн.). За результатами планової ревізії фінансово-господарської діяльності «Укрзалізниці» з початку 2005 по липень 2006 року вона недодала до держбюджету 165 млн. грн. Також «Укрзалізниця» у фінансових звітах безпідставно занизила на 792 млн. грн. вартість державного майна, що їй належить. За висновками ГоловКРУ, витрати підприємств «Укрзалізниці» упродовж цього часу завищені на 402 млн. грн. Водночас тут необгрунтовано до рівня, нижчого від собівартості, занижувалися тарифи на перевезення вантажів, зокрема, для ЗАТ «Інтертранс», підприємства «Транссервіс», ВАТ «Гефест і К», «Укр-ТОК». Оприлюднено також факти незаконного відчуження «Укрзалізницею» майна, що належить державі.Керівники
«Укрзалізниці» в заявах для ЗМІ визнали наявність порушень. Проте, за словами в. о. гендиректора компанії Анатолія Чубинського, серйозних недоліків можна позбутися лише за втручання центральних органів влади. А причину багатьох із них керівник вбачає у багаторівневій і складній структурі управління залізничним господарством, через що їх неможливо уникнути. Крім того, за його словами, чимало порушень виникли через недосконалість законодавства. Тому галузь потребує реформування. Натомість екс-гендиректор «Укрзалізниці» Василь Гладких, який очолював її у період, коли проводилася ревізія, вважає: цифру два млрд. грн., що її оприлюднило ГоловКРУ, надто завищено, а заяви цієї структури «суто замовні й політичні». Щоправда, він не назвав мотивів цього політичного «замовлення».З досьє
«Голосу України»: держадміністрація залізничного транспорту «Укрзалізниця» — монополіст на українському ринку залізничних перевезень і об’єднує шість залізниць. Вона володіє парком з 5,5 тис. локомотивів, 150 тис. вантажних і 7,7 тис. пасажирських вагонів. Її доходи становлять 21,12 млрд. грн., чистий прибуток —1, 589 млрд. грн.Управляти таким монстром ефективно навряд чи можливо, тож в. о. гендиректора Анатолій Чубинський не лукавить, коли каже, що без порушень працювати в такій структурі неможливо. Але кому під силу зробити кардинальні зміни в структурі, що в неї монолітом закладені соціалістичні методи господарювання, котрі ніяк не вписуються у ринкові? Хто зважиться?
І насамкінець. Саме час згадати покійного Георгія Кірпу: як йому навіть за такої структури вдавалося жодного разу не підвищувати тарифи на пасажирські перевезення, будувати нові потяги, реконструювати й перебудовувати колії, вокзали, житлові будинки, спрямовувати величезні кошти на благодійність, підтримку пенсіонерів, медичне обслуговування, спонсорувати виборчі кампанії політиків (не йдеться про те, добре це чи погано), та ще багато іншого й не влазити при цьому в борги? А за невеликий відтинок часу після
— й маємо те, що маємо. Чи таки насправді поганому танцюристові й сцена заважає?