Дотримавши свого слова, президент корпорації
«Еталон» Володимир Бутко і його колеги по бізнесу ЗАТ «Бориспільський автозавод» і ЗАТ «Чернігівський автозавод» підбили підсумки роботи за рік.Пригадується, спочатку, ще навесні 2002 року, були слова. Про серійний випуск комфортабельних автобусів і надання споживачам послуг європейського рівня. На тлі того, що ринок тоді ледь ворушився, навіть журналісти ставилися доволі скептично до концептуальних планів Мінпромполітики до 2011 року створити потужності для виробництва 11 тисяч автобусів на рік. До слова, щонайменше 10 тисяч — потребують і тепер невідкладної заміни. Однак сьогодні, навіть при тому, що Львівський автозавод різко загальмував обсяги виробництва, на думку президента Української асоціації автомобільних перевізників Віталія Реви, це вже не видається фантастикою. Від початку 2002 року на базі Бориспільського і Чернігівського автозаводів виготовлено вже 4,5 тисячі автобусів з брендом
«Еталон» і «Дельфін», за якими замовники вже стають у чергу. Динамічний розвиток цих підприємств надихає і Мінпромполітики. На сьогодні частка ринку корпорації «Еталон» сягає 35 відсотків. Завдяки інвестиціям в основний капітал, у Борисполі вдалося подвоїти обсяги виробництва, поставивши на ринок 1418 машин. Конкретні види на продукцію машинобудівників і в департаменті промполітики Київської облдержадміністрації. За словами керівника цього департаменту Олега Мироненка, вже заплановано презентувати «Еталони» та «Дельфіни» під час візиту облдержадміністрації до середньоазіатських країн.Корпорація
«Еталон», звісно, розраховує на активізацію експортних поставок. У планах корпорації на 2007 рік головну скрипку на зовнішніх ринках гратиме Чернігівський автозавод, який, до слова, також забезпечив цього року більш як стовідсотковий приріст автобусів. Тут закінчено будівництво нового виробничого корпусу площею 8500 квадратних метрів. Машинобудівники фактично готові модифікувати автобус моделі БАЗ-22154 «Дельфін» до стандарту Євро-2. За день до прес-конференції комісія благословила до експлуатації дослідний зразок автобуса А-074 на шасі виробництва FAW — провідного виробника автотранспортної техніки КНР, тож виробництво цієї моделі розпочнуть вже в першому кварталі. Усе це свідчить про неабиякий експортний потенціал корпорації. І можна тільки вітати переорієнтацію «Еталона» на виробництво машин середнього та великого класу, розбудову логістичних центрів на Київщині, Миколаївщині та Одещині, прискіпливу увагу до якісних характеристик свого дітища з амбітним брендом «Еталон». До речі, наступного року на Бориспільському автозаводі планують їх виготовити вже 2,5 тисячі. Це не може не радувати. Адже ми не маємо, як у Росії, федерального і муніципального автотранспорту, хоч і маємо намір останній створити. На відміну від російських, наші автобусовиробники, вступивши до СОТ, не матимуть перехідного періоду, тож у конкурентній боротьбі доведеться покладатися здебільшого на себе.