Таку думку під час комітетських слухань (організованих Комітетом Верховної Ради з питань фінансів і банківської діяльності та Асоціацією міст України) висловив голова комітету Петро Порошенко. Він вважає, що частка місцевих податків та зборів у доходах місцевих бюджетів свідчить про фактичний рівень фінансової децентралізації в Україні. Якщо ж врахувати, що на сьогодні ця частка не перевищує і двох відсотків, то до справжньої фінансової незалежності місцевій владі ще дуже далеко. А це, на думку П. Порошенка, дає змогу центральній владі зробити ту чи ту територію або зоною пріоритетного розвитку, або «перетворити будь-який місцевий бюджет на касу з виплати зарплати».

Необхідність ухвалення закону «Про місцеві податки і збори» пояснюється тим, що це питання досі регулюється Декретом Кабінету Міністрів, виданим ще у 1993 році. Певна річ, що цей документ уже не відповідає вимогам та не створює умови для забезпечення місцевих бюджетів надійними джерелами фінансування. Зокрема, у 2005 році до місцевих бюджетів надійшло 598,2 млн. грн., що становить лише 1,1 відсотка від загальної суми надходжень до них. А у 2004 році цей показник становив 1,4 відсотка від загальних доходів місцевих бюджетів, тож стає очевидною тенденція до зниження частки місцевих податків і зборів у загальній структурі місцевих бюджетів. А коли врахувати, що саме місцеві податки і збори мають бути фінансовою основою місцевого самоврядування, оскільки вони регулюються рішеннями місцевих рад, то назріла необхідність ухвалення закону з цього питання.

Під час комітетських слухань було представлено проект закону «Про місцеві податки і збори». Його автор, народний депутат Віталій Хомутинник, пропонує скасувати неефективні місцеві збори та доповнити їх перелік новими, які й забезпечать реальні додаткові надходження до бюджетів. Зокрема, пропонується скасувати шість місцевих зборів: за участь у бігах на іподромі; за виграш на бігах на іподромі; з осіб, які беруть участь у грі на тоталізаторі на іподромі; за видачу ордера на квартиру; за право проведення кіно- і телезйомок та за право проведення місцевих аукціонів, конкурсного розпродажу і лотерей. Це пов’язано з тим, що у 2005 році надходження від цих зборів становили лише близько 500 тисяч грн., або 0,8 відсотка від загальних надходжень. Водночас у переліку пропонується залишити комунальний податок, збір за використання місцевої символіки, рекламний податок, збір за розміщення об’єктів торгівлі та збір з власників собак. У 2005 році від них надійшло 230 млн. грн., або 38 відсотків від загальних надходжень. Окрім того, замість ринкового збору і збору за паркування автотранспорту пропонується встановити податок за спеціально відведені місця для ринку та за спеціально відведені місця для паркування транспортних засобів. На зміну курортному збору та збору за розвиток рекреаційного комплексу в Криму, що справляється лише у курортній місцевості, пропонується запровадити туристичний збір, який справлятиметься по всій території України. Пропонується запровадити збори з надання послуг грального бізнесу та будівельний збір. Таким чином, законопроектом «Про місцеві податки і збори» пропонується встановити п’ять місцевих податків і п’ять зборів. За прогнозами фахівців, передбачене законопроектом вдосконалення системи місцевих податків дасть можливість забезпечити близько одного мільярда гривень надходжень до місцевих бюджетів, що на практиці сприятиме зміцненню фінансової основи місцевого самоврядування.