Фракція Блоку
«Наша Україна» підтримує рішення Президента України повернути зі своїми пропозиціями для повторного розгляду Верховною Радою Закон «Про Державний бюджет України на 2007 рік»11
грудня, Президент України наклав вето на цей закон.У своїй заяві від 6 грудня 2006 року наша фракція звернула увагу суспільства на численні недоліки підготовленого урядом та антикризовою коаліцією документу, а також на нелегітимність процесу його ухвалення.
Нагадаємо, що проект закону містив положення, які негативно позначаються на рівні соціального забезпечення населення, фінансуванні видатків на оборону, ведуть до непрозорих схем управління державними фінансами, втручання у діяльність органів місцевого самоврядування, неефективного використання державних коштів. Серед таких положень слід назвати такі:
1. Використання для розрахунків занижених показників розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Це призведе до зменшення пенсій майже 12 мільйонам пенсіонерів, зменшення виплат інших видів соціальної допомоги найбільш незахищеним верствам населення: інвалідам, дітям, одиноким матерям тощо.
2. Суттєве зменшення темпів зростання мінімальної заробітної плати у порівнянні з минулими роками.
3. Невиконання Основних напрямків бюджетної політики на 2007 рік стосовно фінансування Збройних сил України.
4. Вилучення перед другим читанням статті, котра забороняла проведення розрахунків з бюджетом у негрошовій формі. Уряд, таким чином, прагне відновити
«тіньові» схеми взаємозаліків, бартеру тощо.5. Незважаючи на прийняте Верховною Радою рішення про відновлення соціальних гарантій державним службовцям, рівень видатків на оплату їхньої праці у порівнянні з першим читанням не збільшився. Це означає, що уряд продовжує слідувати своїй політиці деградації державної служби.
6. Втручання у діяльність органів місцевого самоврядування шляхом обмеження їх права на визначення власних штатів, втручання у право громад на використання свого майна, нецивілізовані, незаконні спроби втручатись у господарську діяльність комунальних підприємств та в орендні відносини стосовно комунального майна.
7. Впровадження непрозорих схем закупівель за державні кошти для окремих розпорядників. Закупівля без тендерної процедури, використання не передбачених законодавством експертних рад — це шлях до підвищення рівня корупції.
8. Нерозподілені субвенції, заліки, спрямування сотень мільйонів державних коштів на створення недержавного пенсійного фонду — ще один напрям
«тіньового» розподілу коштів.9. Ми не можемо погодитись і з необгрунтованим, непрозорим розподілом субвенцій по різних регіонах.
10. Недофінансування сільської медицини, вливання сотень мільйонів державних коштів у новобудови замість введення в експлуатацію вже збудованих об’єктів — це прямий удар по здоров’ю нації.
Можна наводити ще багато прикладів антисоціальної, антинародної спрямованості бюджету. Бюджету, який приймався коаліцією з порушенням регламентних норм і процедур.
Намагаючись
«проштовхнути» даний закон, уряд і антикризова коаліція пішли на те, щоб дати дрібного хабара депутатам, знявши з них, єдиних, обмеження щодо пенсійного забезпечення. Водночас деякі члени уряду через заяви прес-служб Кабінету Міністрів, Міністерства фінансів вдалися до прямого шантажу Президента України, погрожуючи, що не будуть профінансовані видатки, визначені ним як першочергові.Фракція Блоку
«Наша України» заявляє, що такі підходи неприйнятні для цивілізованого суспільства, вони свідчать про непрофесійність уряду, про його намагання «погіршити життя народу вже сьогодні».Ми підтримуємо рішення Президента України про ветування закону про бюджет. Ми закликаємо уряд і народних депутатів України відкинути свої політичні амбіції, разом розглянути і доопрацювати бюджет з урахуванням зауважень Президента України. Наша фракція готова до співпраці з тим, щоб країна до нового року отримала збалансований головний фінансовий документ.
Заступник голови фракції В’ячеслав КОВАЛЬ.