Сьогодні, крім інформації із життя столиці, продовжуємо друкувати звіти
«рейдів», здійснених зі співробітниками головного управління з питань захисту прав споживачів КМДА. Маємо першу реакцію місцевої влади на критичну кореспонденцію про кафе, де відвідувачів безсоромно обдурювали: шахраї-виконавці втратили робочі місця. Але чи можливо в такий спосіб розв’язати проблему загалом? Адже коріння її не так у нечесності працівників, як у законодавстві, що сприяє крадіям. Тому редакція разом зі співробітниками управління ініціює внесення поправок до закону «Про захист прав споживачів».Радянський сервіс вважався ненав’язливим. Нині дожилися, що його нам наполегливо нав’язують. Але от проблема: споживач цікавить продавця послуг рівно доти, доки той за них не сплатить (попередня оплата!). А після того він одразу перетворюється на прохача. Ми не один раз переймалися запитанням:
«Чому нас за наші гроші обдурюють і зневажають?». Нині підприємства сфери послуг належать приватним підприємцям, на яких суспільство покладало великі надії: прийде справжній господар, то того, хто йому приноситиме гроші, нарешті поважатимуть.І він прийшов. Незважаючи на те, скільки ми йому платимо, нас обважують, обраховують, зневажають. В чому річ?
У колишньому СРСР усі були рівні ще й тому, що держава платила нам майже однакову зарплатню, незалежно від результатів праці. Тому слюсар-сантехнік напідпитку міг знущатися, приміром, з академіка, скільки влізе.
Тоді професія працівника сфери послуг вважалася мало не непристойною, а поняття
«прислужитися» було рівнозначне втраті власної гідності. І так ми викохали ту «гідність», що престижна в цілому світі робота у сфері сервісу в нас і досі вважається ганебною. Навіть незважаючи на те, що свідоме життя більшості офіціантів, продавців, прибиральниць, таксистів та інших працівників сфери послуг розпочалося вже за інших умов. І сприймають нас, споживачів, винятково, як об’єкт для приниження чи шахрайства. Тому, приміром, у наших державних установах, готелях, магазинах, закладах торгівлі, громадського харчування обслуговуючий персонал ніколи першим не привітається з відвідувачем, як це заведено у світі. Незважаючи на всі декларації щодо «споживача, який завжди правий»...