«
Ворота в Ізраїль» — щорічну промислову виставку в Тель-Авіві відвідали українські промисловці. Власне ворота в маленьку країну відкриті завжди. Саме тому економіка демонструє сталий розвиток: 2005 року ВВП зріс на 6 відсотків, експорт — на 11,5 відсотка.Є певні досягнення і в україно-ізраїльських економічних відносинах: товарообіг у 2005 році становив 353 млн. доларів, у тому числі, експорт — 290 млн., імпорт — 63 млн. доларів. Позитивне сальдо України в товарообігу з Ізраїлем має тенденцію до сталого зростання. Попри те, як зауважує президент УСПП Анатолій Кінах, керівник делегації українських промисловців,
«для економік, структури яких взаємодоповнюють одна одну, такі масштаби двосторонніх економічних відносин є абсолютно недостатніми».—
Ми провели в Ізраїлі дуже змістовні переговори з двох завдань, — наголосив лідер промисловців і підприємців, — а саме: максимально розширити інвестиційну співпрацю та досягти прориву у спільному виході на ринки країн так званого третього світу.Нині для цього є всі передумови: Верховна Рада нещодавно ратифікувала угоду про уникнення подвійного оподаткування між Україною та Ізраїлем, а ізраїльський парламент ухвалив закон про зниження оподаткування для компаній з іноземними активами. Підписано угоди УСПП з Центром співробітництва
«Ізраїль—Україна» та Федерацією торгових палат країни.Анатолій Кінах, який послідовно відстоює ідею пріоритетної підтримки наукоємних галузей економіки, першу зустріч у Тель-Авіві присвятив спілкуванню з представниками концерну
«Ізраїльська авіаційна індустрія», який став світовим лідером у сфері переобладнання та ремонту, виробництва радарів, систем електронного пілотування та розвідки. В ІАІ добре розуміють проблеми України з її застарілим парком літаків та гелікоптерів, адже більшість інженерів і конструкторів концерну є вихідцями з країн СНД. Вони виявили готовність забезпечити якісну модернізацію будь-якої цивільної та військової машини, зокрема, парку літаків АН. «Євроатлантичні прагнення України вимагають переоснащення, модернізації військової авіації, і ми готові запропонувати їй відповідні програми, допомогти з тренувальними, навчальними літаками», — озвучив пропозиції генеральний директор концерну Йосеф Фішман.Члени української делегації звернули увагу на безпілотний літак цивільного призначення виробництва ІАІ. Як відомо, Україною пролягає розгалужена мережа нафто- і газопроводів, довжина яких досить велика, що потребує постійного догляду і профілактики. На думку голови Національного агентства з питань забезпечення ефективного використання енергоресурсів Євгена Сухіна, безпілотний літак може просто з повітря виявити та зафіксувати витік газу, він є дуже актуальною альтернативою дорогим і не завжди ефективним інспекціям за допомогою гелікоптерів.
Керівники концерну
«Ізраїльський дисконтний банк» запропонували актуальну програму безвибухового знищення боєприпасів та артилерійської зброї, накопичених на українських складах ще за радянських часів. Новітні технології дають змогу абсолютно безпечно утилізувати 20 —25 тисяч тонн зброї за рік, а збережені матеріали, насамперед метал, спрямувати на повторну переробку.Окрім цього, українська делегація привезла додому декілька домовленостей з окремими компаніями. Так, підприємство
«Ізумруд» домовилося про поставку діамантової сировини, компанія «Укрінструмент» підписала угоду про ексклюзивні права на поставки з Ізраїлю до України токарних центрів виробництва «ELBE», з України в Ізраїль — вузлів для поліграфічного обладнання глибокого друку. Керівництво українського «Імексбанку» та ізраїльського «Leumі» підписало угоду про встановлення кореспондентських зв’язків, обговорено проекти у сфері страхування. А підприємство «Укравтоматика» домовилося про спільні проекти з енергозбереження та використання альтернативних видів енергії. Національне агентство з питань забезпечення ефективного використання енергоресурсів провело переговори з концернами ІDB, Mіrhav стосовно виробництва зрідженого природного газу для потреб обох країн з використанням українського обладнання та залученням ізраїльських інвестицій. Президент УСПП Анатолій Кінах та керівник міжпарламентської групи Ізраїль—Україна Михайло Нудельман зважено і детально обговорили проект будівництва в Ізраїлі залізниці за умови участі фахівців з України та поставок великої номенклатури продукції, якої потребує нова залізниця.Щоправда, Анатолій Кінах переконаний: україно-ізраїльське співробітництво має розвиватися динамічніше.
«Тут потрібен якісний прорив, яким має стати вступ України до Світової організації торгівлі. Ізраїль перший серед 150 країн—членів СОТ підписав двосторонній протокол з Україною про членство в СОТ, і нині наші економічні партнери відчувають потребу у грі за однаковими правилами, виказують навіть певне нетерпіння стосовно незрозумілих зволікань», — наголосив він.«
Візит до Ізраїлю ще раз переконав нас, наскільки актуальним є приєднання до СОТ на початку 2007 року, — вважає А. Кінах. — Лише так можна втілити в країні світові стандарти розвитку економіки та життя громадян, отримати додатковий стимул для підвищення конкурентоспроможності української економіки».