Сьогодні Верховна Рада розгляне у другому читанні законопроект про державний бюджет на 2007 рік.
Судячи з його параметрів, опублікованих на сайті Верховної Ради, уряд подає на затвердження якісно новий документ. Так, доходна частина балансу зросла на 5,4 відсотка (до 147,888 мільярда гривень), видаткова — на 5,1 відсотка (до 161,352 мільярда гривень). Доходи загального фонду держбюджету збільшено на 3,3 відсотка, видатки — на 3 відсотка. Залишивши недоторканим план з повернення кредитів (1,969 мільярда гривень), уряд зменшив обсяги їх надання на 7,5 відсотка. Мало того. Коментуючи плюси і мінуси цього законопроекту, Президент країни Віктор Ющенко високо оцінив домовленість стосовно відмови від механізму надання кредитів під державні гарантії, який фактично створював передумови дефіциту бюджету. Як наслідок — його граничний розмір не змінився і становить 15,148 мільярда гривень.
Очевидно, проект став привабливіший. Як повідомляє інформаційне управління апарату парламенту, знято обмеження стосовно сукупного доходу сім’ї (5—8 тисяч гривень) при сплаті допомоги при народженні дитини, а також граничний розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї, який надає право на одержання допомоги. До 10 відсотків збільшено норматив відрахувань у місцеві бюджети коштів, одержаних від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення під об’єктами, що підлягають приватизації. У доопрацьованому проекті враховано пропозиції Нацкомісії з регулювання електроенергетики щодо збільшення прогнозних обсягів платні за її ліцензії на 7,8 мільйона гривень. На 1,6 мільярда гривень збільшено загальний обсяг субвенцій для надання пільг і субсидій населенню на сплату житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива і стисненого газу. При доопрацюванні проекту закону про держбюджет на 2007 рік враховано рішення стосовно збереження пільгового режиму оподаткування сільгоспвиробників — 12-відсотковий ПДВ скасовано. За словами глави Комітету Верховної Ради з питань бюджету Володимира Макеєнка, кожен рядок проекту опрацьовано з представниками усіх політичних сил і структур: від опозиції до секретаріату Президента.
Чимало компліментів на адресу держбюджету висловив і Віктор Ющенко, якому сподобалася, зокрема, логіка інвестиційних видатків, з посиленим фінансуванням авіації і космосу, промисловості та сільського господарства. Проте переваги не повинні заступати проблемні сторони балансу. Це стосується передусім запланованої динаміки зростання мінімальної заробітної плати і прожиткового мінімуму, соціального забезпечення пенсіонерів та інвалідів. Якщо 2005-го мінімальна зарплата зросла на рекордні 40 відсотків, цього року — матимемо удвічі менший показник, а наступного — вже плануємо 12,5 відсотка. Але споживчі ціни за 11 місяців нинішнього року вже зросли на 10,6 відсотка. У листопаді інфляція уповільнилася до 1,8 відсотка, однак навіть за умови збереження цієї динаміки загальний результат, швидше за все, нагадає нам 2004 рік, коли зростання цін перевищило 12 відсотків. А це означає, що планований урядом зарплатний доважок можуть з’їсти ціни споживчого ринку і плата за послуги. Тож можна не сумніватися, що день нинішній принесе чергові корективи.