За даними Укрзалізниці, практично у кожному з великих українських міст уже побудовані та діють так звані внутрішні залізниці, які у багатьох випадках об’єднані в коло. Зокрема, у Києві є справжня 42-кілометрова залізнична кільцева лінія. Поки що нею їздять лише шість пар електричок, які здебільшого призначені для перевезення самих залізничників. А також курсують 42 пари вантажних потягів. «Щодня, — кажуть фахівці галузі, — Київ «обробляє» щонайменше півтори тисячі товарних вагонів». Начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин переконаний: графік руху столичною кільцевою лінією можна переформатувати так, щоб вранці та ввечері у години пік вона цілковито слугувала для пасажирських електропоїздів.

Пропонується варіант: з шостої до дев’ятої ранку та з сімнадцятої до двадцять першої години. Інтервал руху потягів не перевищуватиме 10 хвилин. За таких умов залізниця може замінити значну частину громадського автотранспорту, а отже, зникне потреба у збільшенні кількості маршрутних таксі. Зрозуміло, що і на дорогах можна буде вільніше дихнути. Залізничники переконані: для киян це буде непогана альтернатива. Адже «кільце» об’єднує практично всі райони. Загалом на цьому маршруті є 14 зупинок. Борщагівка — Київ-Волинський — Рубежівське — Сирець — Вишгородська — Зеніт — Київ-Петрівка — Оболонь — Городня — Київ-Дніпровський — Русанівка — Дарниця — Київ-Московський — Київ-Пасажирський. З кожної точки цього маршруту до центру можна доїхати на іншому громадському транспорті за 15—20 хвилин, стверджує Олексій Кривопішин.

А як же реалізувати проект? За даними Укрзалізниці, галузь уже почала розробляти проект і до кінця року проведе конкурс на добір інвестора. Він і візьметься за реалізацію ідеї і в перспективі матиме з цього непоганий зиск. За попередніми підрахунками, кільцева залізниця окупиться років за п’ять. При цьому залізничники готові власним коштом перебудувати всі посадкові платформи, які нині дихають на ладан. На всі підготовчі роботи піде близько ста мільйонів гривень. Щоправда, долучитися має і місто. З міського бюджету треба виділити кошти на інфраструктурні об’єкти, зокрема, підземні, наземні переходи, під’їзди, які об’єднають залізничні платформи з іншими видами громадського транспорту. Це теж чималі витрати. В Укрзалізниці кажуть: пропозиції взятися за такий проект місцевим керівникам вже направляли. Але ті поки що мовчать. Завдання інвестора — організувати перевізний процес. Передусім придбати рухомий склад, погодити графік руху і встановити прийнятні ціни на квитки. Фахівці залізниці стверджують, що саме за рухомим складом буде затримка. Щоб організувати щільний рух, потрібно щонайменше 16 електричок. На їх виготовлення треба чимало часу. Інвестор сам визначатиметься, де замовляти електрички — в Україні, Росії чи ще деінде. Ціна проїзду буде ринкова, переконані залізничники. Інакше пасажири продовжуватимуть їздити в метро та маршрутках.