Свій 80-й сезон Донецький академічний український муздрамтеатр відкрив мюзиклом
«У джазі тільки дівчата». А невдовзі донецькі глядачі побачили першу прем’єру — комедію «Скандал у Гранд-опера, або Знайдіть тенора».Те, що цей неординарний творчий колектив уміє вразити публіку, знають мешканці багатьох міст України, де муздрамівці побували з гастролями в останні роки. Самі лише постановки минулого сезону засвідчили: донецький театр здатний працювати в різних жанрах. Не дивно, що мюзикл
«У джазі тільки дівчата» отримав Гран-прі VІІІ міжнародного фестивалю «Мельпомена Таврії».У свій ювілейний сезон колектив театру й не думає зменшувати оберти. Якщо в
«У джазі...» акторам довелося танцювати, співати та грати на музінструментах, то в новій комедії режисер Олександр Аркадін-Школьник зажадав від них виконання оперних арій та дуетів! Сама назва вистави — «Скандал у Гранд-опера...» — зобов’язує. Автор її, американець Кен Людвіг, ще не дуже знаний у нас. Відзначимо, що українською мовою ця вистава вперше поставлена саме в Донецьку, а переклад зробив режисер. За його словами, п’єса зацікавила досконалим комедійним сюжетом й надзвичайною театральністю.Усі події розгортаються навколо італійського тенора Тіто Мореллі (в цій ролі Михайло Кришталь), який мав би співати Отелло у Гранд-опера Клівленда. Але цього тенора спільними зусиллями ревнивої дружини Марії (Тетяна Романюк) та адміністратора Макса (Андрій Романій) усунули з гри. А співати Отелло доводиться адміністраторові Максу, який випадково знав напам’ять не лише цю, а ще з десяток опер!
Режисер Аркадін-Школьник хотів не просто гарної, а досконалої комедії, тому вирішив зробити щось таке, чого зовсім не чекали. Дивним був уже розподіл ролей. Яскравий, харизматичний (принаймні таким його звикли бачити) Андрій Романій вийшов на сцену сірим мишеням в окулярах! А стриманому Михайлові Кришталю дісталася роль зірки. Саме їм довелося наживо (!) співати складні оперні арії. Хоча відчути себе
«в опері» мав змогу майже кожний герой. Особливо підкорили публіку пісня з «Травіати» у виконанні позбавленого слуху портьє Франка (Андрій Бориславський) та «Дездемона, Дездемона, о морто, морто...» з вуст голови правління оперної спілки Клівленда Юлії Леверетт (Олена Хохлаткіна).Усі актори вільно почували себе в комедії, й вистава вийшла легкою та веселою. Отже, знову муздрамівці зуміли вразити глядача. А далі — більше. Вже до кінця року театр явить на суд публіки балет (дві одноактівки для дітей:
«Академія тітки Клави» за «Карнавалом звірів» Сен-Санса та «Петя і вовк» Прокоф’єва), а навесні в репертуарі драматичного театру з’явиться опера «Весілля Фігаро» Моцарта!