Ранкове засідання 20 жовтня
У сесійній залі знову вирували пристрасті довкола пропозицій заборонити рекламу алкоголю та тютюну і пропагувати здоровий спосіб життя. Народні депутати Микола Томенко (БЮТ) і Борис Беспалий (
«Наша Україна») внесли на розгляд Верховної Ради два законопроекти про внесення змін до закону про рекламу. Проект М. Томенка передбачав заборонити тютюново-алкогольну рекламу на зовнішніх носіях — «біг-бордах». А проект Б. Беспалого — ще й на телебаченні та радіо, дозволивши таку рекламу лише у спеціалізованих виданнях та на виставках.Дискусія довкола цієї проблеми вийшла на значно вищий рівень, аніж лише боротьба з пияцтвом і палінням — аж до загальнолюдських цінностей та морального стану сучасного суспільства. Адже, за соціологічними дослідженнями, в Україні 41 відсоток населення є постійними курцями, тим часом як у Швеції — 22 відсотки, у Росії — 36, а в середньому по країнах ЄС — 32 відсотки.
Однак під час обговорення деякі народні обранці висловлювали думку, що сама лише заборона реклами чи навіть продажу алкогольних і тютюнових виробів у публічних місцях і масових зібраннях не знищать корінь зла.
«Ми вже проходили всілякі заборони, вирубували виноградники, але це не сприяло боротьбі з пияцтвом та палінням», — зазначив Геннадій Удовенко («Наша Україна»). На його думку, треба пропагувати культуру вживання алкогольних напоїв серед молоді та загалом моду на здоровий спосіб життя, яка вже є в європейських країнах. «Треба боротися не з рекламою, а з самим злом, тим же самогоноварінням», — зазначив Валентин Ландик (фракція Партії регіонів).Автори законопроектів не виключали, що їхні законодавчі ініціативи можуть не знайти підтримки у сесійній залі через існування потужного алкогольно-тютюнового лобі в парламенті. Не підтримував ці законопроекти й профільний парламентський Комітет з питань свободи слова та інформації: голова підкомітету Олена Бондаренко у своєму виступі від імені комітету зазначала, що саме з цієї реклами отримують найбільші прибутки місцеві бюджети і телеканали; комітет пропонував розробити інший законопроект, заборонивши рекламу алкоголю та тютюну з 2009 року.
Однак, зрештою, депутати прийняли за основу обидва законопроекти, доручивши до другого читання об’єднати їх в один (399
«за»).Парламент також затвердив постанову про кошторис видатків на здійснення повноважень Верховної Ради України у 2007 році, ухвалив у першому читанні зміни та доповнення до Закону
«Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (щодо сплати страхових внесків гірничими підприємствами).