Перше виїзне засідання Комітет Верховної Ради з питань транспорту і зв’язку вирішив провести в Одесі. І народні депутати почали його роботою «на місцевості», дістаючись автобусом 500 кілометрів від Києва до нашого міста. До теми засідання — удосконалення законодавчого забезпечення діяльності морського і річкового транспорту, взаємодія його з залізничним відомством і розвиток автодорожнього господарства — голова Укравтодору Володимир Демішкан ознайомив народних депутатів з ходом реконструкції і перспективами розвитку автомобільного шляху Київ—Одеса. З’ясувалося, що широко розрекламоване свого часу будівництво автобана Київ—Одеса, на жаль, не завершене, і сьогодні роботи на трасі ще непочатий край.

У ході засідання з участю запрошених на нього начальників усіх морських портів країни, керівників залізниць, директорів суднобудівних заводів і начальників регіональних служб автомобільних доріг було проаналізовано й інші проблеми галузі. Голова парламентського підкомітету з морського і річкового транспорту Юрій Крук не приховував, що сьогодні, хоч як гірко про це казати, морський і річковий транспорт України розвивається низькими темпами, знижується ефективність його роботи. Водний вид транспорту ще не вийшов на рівень темпів розвитку, які відповідають вимогам сталого розвитку економіки. За вісім місяців цього року знизилася кількість перевезень вантажів підприємствами морського транспорту. Скоротилися закордонні перевезення вантажів. Задля справедливості треба сказати, що обсяг переробки вантажів у торгових портах зріс.

На думку народних депутатів, сьогодні є всі підстави говорити, що «болячки» морського транспорту багато в чому пов’язані з недоліками в законодавчому забезпеченні діяльності морського і річкового флотів. Начальник Одеського морського торгового порту, Герой України Микола Павлюк з гіркотою говорив, що затримка з прийняттям закону України «Про порти» призводить до появи величезної кількості проблем. Досі не врегульовано в законодавчому плані ситуацію з територіями й акваторіями портів, зі створенням намивних і насипних територій. Не визначені питання категорії земель і сплати земельного податку морськими торговими портами.

На виїзному засіданні порушували і таку проблему, як практичне виконання Україною міжнародних конвенцій. Недотримання багатьох вимог може призвести до того, що Україну виключать із «білого списку» Міжнародної морської організації, що загрожує втратою робочих місць для 100 тисяч громадян України.

Одеса.