30 червня 2006 року сесія Новотроїцької районної ради Херсонської області висловила недовіру голові районної державної адміністрації Ігорю Охоцькому. За це рішення проголосувало 33 із 37 депутатів, присутніх на засіданні. П’ятого липня матеріали сесії надійшли в секретаріат Президента України.

Відповідно до статті 118 Конституції України, пункту 3 статті 72 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 8 статті 9 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»: «якщо недовіру голові районної державної адміністрації (загальний склад ради 46 депутатів. — Авт.) висловили не менш як дві третини депутатів від загального складу ради, Президент України приймає рішення про відставку голови місцевої державної адміністрації».

Проте минуло майже два з половиною місяці, а Президент відповідного рішення так і не прийняв.

Невиправдане мовчання глави держави (до речі, головна служба регіональної та кадрової політики секретаріату Президента України своїм листом від 15.08.06 № 09-12/1367 запевнила, що рішення про перебування на посаді голови Новотроїцької районної державної адміністрації І. Охоцького буде прийнято згідно з чинним законодавством) лише загострює ситуацію в районі. Замість того, щоб проаналізувати причини того, що сталося, та шукати шляхи співпраці з представницькою владою, голова районної державної адміністрації взявся до найбрутальніших дій.

Не маючи жодних повноважень, Ігор Охоцький перебирає на себе і роль судді, і слідчого, направо і наліво називаючи людей, посадових осіб злочинцями, злодіями і корупціонерами. Поширюючи плітки та чутки, намагається переконати обласні та республіканські інстанції, що нібито проти нього «ополчилися» політичні противники, «колишні», як він називає керівників району, котрі, на його думку, грабували район.

З усією відповідальністю заявляю, що у висловленні недовіри голові адміністрації немає ніякої політики. Політична активність, політичне протистояння, які «підігрівають» під час виборів, завжди вщухають, коли треба братися до щоденної роботи. Яка може бути політика в цьому рішенні, якщо за нього проголосували депутати різних політичних поглядів, представники дев’яти політичних партій, навіть «з помаранчевого табору»?

За підсумками роботи за перше півріччя сесія районної ради вказала районній державній адміністрації на невиконання програми економічного та соціального розвитку району з виробництва товарів народного споживання, транспортних перевезень, інвестиційної діяльності, цінової політики. Сесією районної ради визнано незадовільною роботу райдержадміністрації і з виконання комплексної програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства на 2002—2005 роки та на період до 2010 року.

На мою думку, глава адміністрації встановлює в районі управлінський диктат, що проявляється в забороні заступникам, начальникам управлінь та відділів співпрацювати з районною радою. Він дозволяє собі робити випади на райраду, повноваження якої закріплені в Конституції і в законі «Про місцеве самоврядування в Україні».

Не буду оригінальним, якщо скажу: закон завжди треба, по-перше, читати так, як він написаний, — зліва направо і згори донизу, нічого не пропускаючи й нічого не додаючи від себе. По-друге, закон не можна підміняти.

Мене та депутатів районної ради дивує те, що за час, поки йде «тяганина» (іншого не придумаєш) з відставкою, ні обласна державна адміністрація, ні представники владних структур вищого рівня не спромоглися побувати в районі й вивчити ситуацію на місці, а довіряють пасквілям.

Сподіваюся на те, що Президент України, прочитавши публікацію в газеті, нарешті, відповідно до чинного законодавства, відправить у відставку голову районної державної адміністрації Ігоря Охоцького, враховуючи волевиявлення депутатів районної ради.

Петро ЗБАРОВСЬКИЙ,голова Новотроїцької районної ради.

Орієнтири визначено

До порядку денного другої сесії парламенту внесено 281 законопроект. Із них 33 питання підготовлено до розгляду на пленарних засіданнях, а 248 проектів законів доручається доопрацювати для розгляду на сесії. Найбільше законопроектів перебуває на опрацюванні у парламентських Комітетах із питань фінансів і банківської діяльності (40), з питань економічної політики (28), з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування (23).

Серед документів, щодо яких народні депутати мають визначитися упродовж сесії, — проекти Господарського процесуального кодексу України; законів про опозиційну політичну діяльність; про всеукраїнський та місцевий референдуми; про Державний реєстр виборців; про статус сільських, селищних, міських голів; про основні засади внутрішньої і зовнішньої політики України; про особливості вступу чи приєднання України до міждержавних організацій, союзів, блоків; про місто-герой Севастополь із пропозиціями Президента України; нова редакція закону про прокуратуру.

Законопроекти, які підготовлено до розгляду з метою забезпечення вступу України до Світової організації торгівлі (СОТ), а також спрямовані на виконання програми діяльності Кабінету Міністрів та зумовлені необхідністю законодавчого врегулювання відповідних норм Конституції України, згідно з постановою Верховної Ради, не потребують додаткового голосування за їх включення до порядку денного другої сесії Верховної Ради.