Ні, з викладанням у школах «Християнської етики» (або «Етики віри», або «Етики» світського характеру) все зрозуміло. Президент сказав: «Треба!», міністр відповів: «Єсть!».

Приємно здивуємося термінам втілення задуму. Порадіємо вмінню міністерства організувати процес «етикизації» навчальних закладів, забезпечення їх кадрами, літературою, а головне, бажаючими катехизуватися (адже курс — добровільний). У школі, відділеної від церкви, слава Богу, не буде ритуалу і панотця. А вивчення священних текстів ще нікому не нашкодило.

Старий Завіт — у п’ятому класі, Новий — у шостому. А хто проти, власне? У суспільстві, що живе без ідеалів, поклоняється «золотому тельцю», дуже доречно проповідувати десять заповідей. Можливо, тоді діти не будуть злими, бездуховними, жорстокими, якими багато з них ростуть. Їхні засмічені жахами, насильством і розпустою мізки можна прочистити Священним Писанням. На благо їм же.

Чи не поспішаємо — ось питання. Самі церковнослужителі пропонують запроваджувати предмет поетапно, насамперед в областях, де експериментально проходять уроки християнської етики не один рік (Львівська, Рівненська, Донецька області, АРК). Сіяти християнську мораль повинні свідомі, з вищою освітою педагоги, а не вчорашні перефарбовані атеїсти з примітивними пізнаннями. Краще дітей не вчити взагалі, ніж учити погано. Це означає, що предмет має бути за значущістю на рівні базових, але не факультативним для бажаючих.

Що мене привело до навколохристиянських цінностей, запитуєте?

По-перше, мені небайдуже, з чим у головах і душах виходять діти зі школи.

По-друге, якщо ми відійшли від діалектичного матеріалізму і не йдемо до ідеалізму — то куди? Які ідеали сповідуємо?

По-третє, діти повинні самі розібратися, що первинне, а що вторинне: матерія чи дух. Що було раніше: курка чи яйце?

Наприклад, англійський генетик Джон Брукфілд стверджує, що першим було яйце. Його підтримують інші вчені. І тільки радянський професор, пам’ятаю, в анекдоті, відбувався жартами: «Раніше було все».

Чукотські діти, 15 років тому, дивлячись на тварин по єдиній телепрограмі, кричали, пустуючи: «Не хочемо бути нащадками мавп!»

Частина наших учених мужів цілком серйозно пропонує припинити викладання еволюційної теорії Дарвіна як єдино правильної й остаточно доведеної. Вони вимагають розглядати її як альтернативу креаціонізму — ідеалістичного напряму в біології, відповідно до якого світ створив Вищий розум.

Є і прихильники космічної теорії: людей, мовляв, на Землю поселили інопланетяни.

Інші розумники вважають, що людина з’явилася в результаті схрещування тих самих неземних істот з мавпою...

Ну як у всьому цьому розібратися бідному школяреві без християнської етики?

Нехай вона буде. І нехай будуть біологія, хімія, фізика. Все, що допоможе дитині наблизитися до істини.