На одній з центральних вулиць Херсона «швидка допомога» підібрала 13-літнього школяра. Хлопчина перебував в алкогольній комі. А в столичному Гідропарку медики надавали допомогу двом 15-річним дівчатам з важкою формою сп’яніння. Так підлітки відзначили закінчення навчального року, напившись слабоалкогольних міксів.

Ароматизатори і смакові добавки роблять ці напої схожими на безалкогольні, і ті юнаки і дівчата, які звичайний алкоголь уживати просто не можуть з фізіологічних причин, однак прилучаються до нього. На відміну від пива, що має природний смаковий обмежувач (адже дітям зазвичай гіркувате просто несмачне), коктейль підступний.

Слабоалкогольний коктейль — легалізований і доступний у нас напій. Легкий солодкий мікс швидко засвоюється організмом і погано з нього виводиться.

В Україні виробляють здебільшого слабоалкогольні мікси на основі спирту з додаванням ароматизаторів, що імітують популярні спиртні напої (віскі, текілу, ром і т. ін). Вміст алкоголю у вітчизняних готових коктейлях варіюється в максимальних межах — вісім відсотків. У Європі народ віддає перевагу відсотку нижчому — чотири-п’ять.

Але там слабоалкогольні коктейлі дітям не по кишені. І в Німеччині, і у Франції ці напої коштують недешево. Поступово відмовляються від слабоалкогольних міксів і в Англії. Результатом продуманої соціальної політики стало те, що серед британських підлітків сформувалася думка: пити коктейлі непрестижно. Про шкоду міцних алкогольних напоїв молодим людям кажуть і вдома, і в школі. Про коктейлі цього не говорять. Зрозуміло, виробники не попереджатимуть молодь про те, які саме дози коктейлю шкодять здоров’ю. А шкодить узагалі будь-яка доза алкоголю.

— Не можна говорити, що є напої алкогольні і слабоалкогольні. Весь алкоголь однаково діє на центральну нервову систему, — каже завідувач кафедри гігієни харчування Київського Національного медичного університету Віктор Ципріян. — Наслідки вживання алкоголю у молодому віці сумні: формування соматичної і психічної патології, зменшення тривалості життя, зокрема через нещасні випадки. Легкі алкогольні напої з великим вмістом вуглеводів, реклама й упаковка яких розраховані на привернення уваги дітей і підлітків, лише погіршує ситуацію. Їх випускають маленькими дозами, коштують дешево — це робить коктейлі доступними для молоді і підлітків. Вони звикають до маленьких доз алкоголю, легко переходять на великі, внаслідок ми маємо нове покоління алкоголіків. Ми виступаємо за те, щоб продаж слабоалкогольних напоїв мав вікове обмеження до 18 років, коштували вони дорожче.

На підлітків у слабоалкогольних коктейлях чатує особлива небезпека. А для дитини, яка напилася «солодкої водички», сп’яніння буде несподіванним, як і його наслідки.