У російській столиці відбувся «круглий стіл», на якому бізнесмени, дипломати і політики обговорили проблеми економічного співробітництва України і Росії в галузі авіабудування. У діалозі взяв участь Посол України в РФ Олег ДЬОМІН (на знімку), який і відповів на запитання «Голосу України».

Олеже Олексійовичу, в російських ділових колах часто говорять, що немає необхідних правових механізмів захисту іноземних інвестицій в Україні.

— Знаєте, спочатку треба визначитися: що хотіли б росіяни? Наприклад, якщо говорити про спільний україно-російський літак Ан-70, то йдеться не про захист російських інвестицій. Наводяться зовсім інші аргументи, що ставлять під сумнів реалізацію проекту, схваленого президентами обох країн.

— Скажіть, чи можливе об’єднання українського і російського авіапрому?

— Світовий досвід показує, що про формалізоване об’єднання треба говорити дуже обережно. Потрібно робити все поступово, починаючи зі спільних проектів. А потім лише думати про якісь організаційні заходи. Можливо, у перспективі українські й російські заводи інтегруватимуться. Тільки фахівці мають говорити, в якій послідовності та в яких тимчасових рамках це відбудеться.

— Але у світі жодна країна не випускає літаки самостійно, зазвичай поєднується науковий і виробничий потенціал декількох країн. У нас є ще час, щоб не залишитися в хвості світового авіаційного бізнесу?

— У нас цього часу вже не залишилося. Бо той інтерес, який виявляють європейські інвестори до російських і українських авіапідприємств і КБ, показує: якщо наша невизначеність і далі триватиме, то нас до Європи інтегрують поодинці, окремо одна від одної. І тільки для того, щоб ні Україна, ні Росія не могли зайняти свою нішу на ринку світового авіабудування.

— Чи визначено дату вручення ваших вірчих грамот президенту РФ Володимирові Путіну?

— Є визначена процедура, дипломатичний протокол. Я чекаю цієї події.

Вів розмову Віктор ТИМОШЕНКО.

Москва.