У Національному будинку органної та камерної музики України відбулося незвичне і дивовижне мистецьке явище — концерт-ораторія «Створення світу». Виконували її відомі своєю виконавською витонченістю Київський симфонічний оркестр та хор, головним диригентом якого є американець доктор Роджер Макмеррін.

Та цього разу оркестром і хором керував канадський диригент Вес Дженсен. Він очолює кілька хорів у Ванкувері, музика у виконанні яких часто звучить у програмах Національного радіо і телебачення Канади. Професор музики Дженсен разом з дружиною Кімберлі є художніми керівниками Тихоокеанського менонітського дитячого хору, який у травні цього року завоював золоту медаль на міжнародному хоровому конкурсі в Ріва дель Гарда (Італія).

Ораторія «Створення світу» звучала у столиці і взагалі в Україні вперше. Цей твір, що складається з окремих епізодів, які не завжди подаються в хронологічному порядку, про те, як з’явилися земля, вода, рослини і тварини, світло. Оркестр відіграє надзвичайно важливу роль у творі, вишуканими музичними засобами відтворює хаос, що існував до створення світу. А потім (уявіть собі як!) — зображує вітер, грім, блискавку, зірки, сонце, птахів, рибу, звірів тощо. І нарешті — як Бог створював живу душу, людину — чоловіка і жінку, їхнє кохання, народження першої дитини.

— Франц Йозеф Гайдн, найплодовитіший композитор в історії музики, батько симфонічного оркестру, написав 104 симфонії, — розповідає Роджер Макмеррін. — Ораторію «Створення світу» завершив у 1798 році, коли вже був дідусем. — Це єдиний класичний твір, який відразу завоював велику популярність у Відні і щороку виконувався в австрійській столиці. Автором тексту ораторії, який взято з Книги буття (священної книги для послідовників іудейської та християнської релігій) та твору англійського поета Мільтона «Втрачений рай» є лібретист Лідлі. Гайдн мав чудові почуття гумору й оптимізму, і відчувається, що він посміхався, коли писав цю музику. Ораторія «Створення світу» — музично-поетичне оспівування незбагненної краси і досконалості Божого творіння.

Диригент Вес Дженсен і напередодні, і після завершення концерту давав високу оцінку українським музикантам і співкам. А глядачі у відповідь щиро дякували йому, оркестру і хору.

Слід додати ще одну важливу подробицю. Ораторія звучала українською мовою, а тому була така зрозуміла і доступна глядачам.