У житті кожної дорослої людини бувають моменти, коли вона, немов дитина, ніяк не може зрозуміти причин того, що відбувається. Логіка зрілої людини відмовляється сприймати реальність, оскільки поведінка людей у ній не відповідає заведеним у житті та суспільстві нормам. Справді, так буває. Принаймні комерційний директор ППФ «Полюс-стар» Наталя Марійчук не боїться зізнатися, що потрапила саме в таку ситуацію: ніяк не може зрозуміти логіку поведінки енергопостачальника. Історія, викладена нею в листі до редакції, звучить так.

Приватна фірма «Полюс-стар» має свій магазин, якому, звісно, потрібне енергозабезпечення. Чотири роки тому між фірмою і ТОВ «ЛЕО» було укладено договір на постачання електроенергії та обумовлено умови, що задовольняли обидві сторони. Все було нормально, претензій один до одного не мали. Але останнім часом керівники ТОВ раптом вирішили перенести електролічильник у своє ТП.

— Це нас здивувало, — розповідає Наталя Марійчук. — По-перше, за спожиту електроенергію ми платимо відповідно до показань лічильника, і заборгованості не маємо, по-друге, у нас немає сумнівів з приводу справності цього приладу, оскільки вчасно він проходить перевірку, зокрема й на справжність пломб. Коротше кажучи, ТОВ виставляє нам рахунки — і ми їх оплачуємо. Лічильник стоїть у щитовій кімнаті магазину, згідно з умовами, отриманими нами при проектуванні. Що не суперечить, на думку Національної комісії регулювання електроенергетики, законодавству.

...8 Березня, свято. У супермаркеті йде жвава торгівля. І раптом зникає одна фаза світла. Мигають лампочки, виходять з ладу холодильники. Керівники магазину, колектив продавців охоплені жахом: що буде з товаром? День пережили з великим напруженням і сподіванням, що все буде гаразд. Наступного дня на прохання Наталі Марійчук Алчевська РЕС надіслала фахівця для з’ясування причини відключення. Електрик перевірив лічильник, проводку і виніс вердикт: мабуть, якісь проблеми з кабелем. Поки з’ясовували причини, з ладу вийшла друга фаза. Керівництво магазину схопилося за голову: що ж робити? Вихід напрошувався один — ремонтувати кабель. Як того вимагають правила, роботи такого плану були погоджені з усіма інстанціями, і 23 березня отримано ордер на проведення земельних робіт. Головний інженер Алчевської РЕС дав схему прокладання кабелю і порадив копати нову траншею поряд зі старою, щоб не пошкодити комунікації, а коли прокладатимуть і заводитимуть кабель у ТП — викликати представника РЕС. Так і зробили. 17 квітня траншея була готова і викликано представника, але досі ніхто не з’явився. Як з’ясувалося, прокладання нового кабелю слід оформити, як для нового будівництва, про що раніше не були попереджені керівники «Полюса», та й правила це не передбачають. І сьогодні, через майже три місяці, які магазин провів без електроенергії, цього і не потрібно.

— Я не можу зрозуміти одного, — хвилюється Наталя Марійчук, — чому головний інженер РЕС, здавалося б, з добрих спонукань радить нам, щоб уникнути великих неприємностей, не розкривати старі траншеї з комунікаціями, а прокладати нові і навіть сам показує, де треба копати. А потім з’ясовується, що ми все робили неправильно, порушили законодавство. Виходить, нас спеціально штовхали на такий крок, щоб потім ми мали неприємності. Ситуація безвихідна: нам не дають відремонтувати старий кабель і не хочуть прийняти і підключити новий.

У той час, як розгорталися всі ці події, дирекція супермаркету одержала несподівано пропозицію від енергетиків: замість згоди на встановлення лічильника у трансформаторній підстанції, кабель ремонтують самі енергетики. Подітися нема куди. Магазин зазнає збитків, тому керівники «Полюс-стар» усно дають своє добро на встановлення приладу в тому місці, де хоче постачальник. Хіба можна залишити магазин, у якому розташовані холодильні установки, без електроживлення? Ні, звичайно. Але того самого дня зникає остання, третя фаза, магазин узагалі залишається без світла. Коли керівники фірми побачили устаткування, що вийшло з ладу, яке належить РЕС, — ахнули! Воно було у вкрай аварійному стані. Нічого дивного тепер не було в тому, що з ладу вийшли відразу три фази, що й було зафіксовано актом Енергонагляду від 12.04.06 року.

— Логіка електриків проста — читай правила і виконуй, а це кілька томів, — розповідає далі Марійчук. — Але в тих же правилах, п. 2.2, магазин має одержувати електроенергію у своїй щитовій і тому ремонт кабелю повинні робити електрики РЕС. А якщо ми вже заплатили РЕС за послуги електролабораторії, то їх потрібно надати, а не повертати через місяць гроші або мовчати про умови прокладання нової лінії. У тих же правилах — ми, підприємство другої категорії, і РЕС повинна була відновити подачу електроенергії упродовж доби, а не ігнорувати три місяці наші прохання про аварійне електропостачання.

На краще сподіватися не доводилося, тому в терміновому порядку керівники фірми купили електростанцію, щоб не розоритися до кінця.

Більш як два місяці фірма «Полюс-стар» з’ясовує стосунки з постачальником електроенергії, пройшовши всі доступні офіційні інстанції. Як то кажуть, наскочила коса на камінь. Магазин досі не під’єднано до електроживлення і з цієї причини власники торгового підприємства зазнають великих збитків.

Луганськ.