На розширеному засіданні Кабміну 15 червня левову частку часу було відведено енергетичним проблемам. Це й не дивно, якщо виходити з народної мудрості — «готуй сани влітку, а воза взимку». Якщо абстрагуватися, то сьогодні основні проблеми такі: неплатежі за спожиті газ і електроенергію; зрив завдання із скорочення споживання газу.

Рівень розрахунків за газ за підсумками п’яти місяців поточного року ледь перевалив за позначку 75 відсотків. Якщо подивитися у розрізі регіонів, то тут «лідирують» південний — схід і Крим. Так, на Харківщині рівень розрахунків застопорився на рівні 58 відсотків, Донеччині — 64, Севастополі, Дніпропетровщині, Луганщині, Черкащині — від 64 до 68 відсотків. Підприємства теплокомуненерго розрахувалися за газ на 56 відсотків. За останні чотири місяці із загальної суми боргу, яка становить 10,5 мільярда гривень, погашено трохи менш як 100 мільйонів. Не густо.

Рівень проплат за «лампочку Ілліча» дещо кращий за «газовий» — 96 відсотків. В. о. Прем’єр-міністра Ю. Єхануров сказав, як відрубав: боржників відключати. Керівник уряду також констатував, що і у сфері енергозбереження особливих успіхів не назбираєш. Проголошене у грудні минулого року завдання із скорочення споживання газу не менш як на 10 відсотків поки що успішно зривається. Більше того, у квітні споживання газу порівняно з минулим роком зросло на 12,4 відсотка. Можна, звичайно, це списати на затяжну зиму і пізню весну. Але якщо буде затяжне літо і тепла осінь, а справу ми знову успішно забалакаємо, то на кого тоді вішати усіх собак?

А схоже, що так воно і буде, бо рідне вітчизняне комунальне господарство чи не найбільш енергозатратне у світі. Витрати на опалення житла в Україні у 4—5 разів перевищують аналогічні показники навіть таких далеко не «теплих» країн, як Фінляндія та Швеція. До речі, ми часто полюбляємо порівнювати себе з Польщею. Так от, житлово-комунальне господарство 38-мільйонної нашої сусідки, де середньозимова температура - 5о, споживає природного газу в 4 рази менше, ніж 47-мільйонна наша ненька, де середньозимова температура на 1,5о нижча, ніж у Польщі. Просто в одній країні здебільшого говорять-балакають, сідають і, каючись, посипають голову попелом, а в іншій — просто роблять.

Не можна оминути увагою і головну новину минулого тижня — у травні ВВП зріс на 8,5 відсотка до травня минулого року. А лідери зростання за перший квартал — будівництво і транспорт. Далі йдуть торгівля, виробництво та розподіл газу, електроенергії та води, сільське господарство. Відрадно, що в Україні зросли обсяги інвестицій у будівництво. За період від нового року освоєно на 15,9 відсотка більше інвестицій, ніж за цей же період торік. Обсяг будівельно-монтажних робіт у січні-квітні зріс на 6,7 відсотка.

Це приємно. А розпочався минулий тиждень з досить-таки нерадісної новини. З 12 червня «Укрзалізниця» в одних поїздах підвищила ціну на проїзд на третину, а в інших напрямках — на 50 відсотків. Приміром, проїзд у купейному вагоні від Києва до Сімферополя коштує 81,31 гривні, Львова — 80,16, Луганська — 100,14, Москви — 202,08 гривні. Як кажуть, приємної мандрівки.

Зате в Україні зріс продаж автомобілів, як вітчизняного виробництва, так й імпортного. Це свідчить лише про одне — рівень життя людей, всупереч намаганням і пророцтву певних сил, зростає. У травні нинішнього року показник продажу авто перекрив аналогічний минулорічний показник на 81 відсоток. За п’ять місяців 2006 року вже продано більш як 150 тисяч автомобілів (за весь 2005 рік — 250 тисяч). Лідером на авторинку України є ВАЗ, далі — ДЕУ, за ним —ЗАЗ. Активно розпродуються «Шевроле», «Шкода». У цій «радісній» для вітчизняного виробника статистиці є одне «але». Значну кількість випущених в Україні автомобілів виготовлено способом великовузлового складання.