має намір розв’язувати всі питання в Херсонській обласній раді її голова Володимир Демьохін
З досьє
«Голосу України»: Демьохін Володимир Анатолійович народився 6 серпня 1955 року в м. Вільнюс. Закінчив Вільнюське вище командне училище радіоелектроніки Протиповітряної оборони. Служив командиром взводу, роти. У грудні 1985 року захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук у Московському НДІ приладової автоматики. Має 55 наукових праць, у тому числі — 24 авторські свідоцтва на винаходи. Після звільнення з лав Збройних Сил у вересні 1992 року працював у малому і середньому бізнесі, був одним із засновників Фонду соціальних гарантій військовослужбовців, який і зараз очолює. У складі Верховної Ради минулого скликання обіймав посаду першого заступника голови Комітету з питань економічної політики, управління народним господарством, власності й інвестицій.Володимир Демьохін — перша особа в області, яку обрано упевненою більшістю: 54 голоси з 83 можливих. Але минуло усього трохи більше чотирьох років, як Володимир Демьохін уперше з’явився тут. Прибувши із Києва до провінційного Херсона, де певний час проживали його батьки, він був серед небагатьох безпартійних мажоритарників, які боролися за мандат нарівні з висуванцями вагомих на той час партій і блоків. Однак з невеликою перевагою Демьохін випередив інших кандидатів.
— Що ж все-таки змусило вас відмовитися від більш престижного мандата Верховної Ради і звалити на себе нелегкі проблеми безперспективної області?
— Не згоден, що Херсонщина безперспективна — грішно скаржитися нам за такого багатства, як родючі землі, перспективні галузі суднобудування, машинобудування. А репутація безперспективної обумовлена частою зміною керівництва і відсутністю системи в роботі держадміністрації. А від мандата я відмовився тому, що довіру, виявлену депутатами облради, вважаю великою честю для себе. До того ж під час зустрічей мене просили залишитися багато мешканців, а я не міг підвести людей. Я йшов на вибори й обіцяв, тому справою честі вважаю зробити все можливе для підвищення добробуту області.
— Але для цього треба щонайменше дві речі: гроші і кадри...
— Кадри є — в облраді підібрано чимало професіоналів. І це мене дуже радує. А гроші з’являться — зараз я веду переговори з банками про кредити. Найголовніше — програми, обласні, довгострокові, на 5—10 років, конкретні і чіткі, з обов’язковою відповідальністю за їхнє виконання. Ці програми спиратимуться на найреальніші і перспективні ресурси, а в їхньому складанні візьмуть участь провідні кадри навчальних і наукових закладів. Тільки з програмами можна розраховувати на інвестора, якого насамперед можна знайти на місці, всередині області, серед її жителів. За статистикою вклади громадян зросли в кілька разів і становлять три мільярди! Гроші люди мають, треба, щоб повірили владі.
— Ваш виступ на першій сесії справив враження глибоким і грунтовним аналізом ситуації. Але в озвучених матеріалах є серйозні розбіжності зі статистикою, що її надає на прес-конференціях і колегіях облдержадміністрація. Ви спиралися на власні моніторинги?
— Мало що каже Борис Сіленков (глава облдержадміністрації — Авт.). Я спирався на дані Держкомстату, а цифри, як і факти, річ уперта. Так, можна показати успіхи, але коли я дізнаюся, що податки заплачені наперед, уже за третій квартал, то хочеться запитати: що ж будемо показувати у вересні, жовтні?
— Минулі дві сесії показали, що працювати доведеться в далеких від ідеалу умовах: частина депутатів, зокрема фракція
«Наша Україна», підкреслено демонструє свою опозиційність. Протистояння в облраді — неминучість?— Я так не вважаю. Усе йде в нормальному руслі пошуку істини, тому дискусії необхідні. У підсумку маємо регламент, що всіх влаштовує, компетентні депутатські комісії — запорука професійної і плідної праці. Я не прихильник поспішних рішень на емоціях, усі питання треба розв’язувати з холодним компресом на потилиці. Ми завжди повинні пам’ятати, що головним нашим замовником є люди. Якщо вказівка зверху здатна негативно вплинути на стан справ в області, то наше завдання — вжити всіх заходів для мінімізації можливих негативних наслідків, певна річ, у рамках чинного законодавства. Люди повинні побачити і відчути, що обласна влада працює на них.
— Ви виступили з пропозицією збільшити число комісій. Для чого це зроблено?
— Життя не стоїть на місці й все потребує модернізації. Кількість постійних комісій доведене до десяти. При цьому посилено роль і зроблено акценти на розвиток місцевого самоврядування — з метою удосконалення нормативно-правової бази, підвищення впливу у сферах делегованих повноважень. В умовах істотного збільшення ролі партійної діяльності, у тому числі на рівні місцевого самоврядування, запропонована і відповідна комісія.
— Чи ви не маєте наміру призупинити перебування в партії, посилаючись на
«гасло»: голова ради не може бути чиєюсь власністю, повинен належати всім?— Країна йшла на вибори на партійній основі, я йшов на вибори під прапорами Партії регіонів, тому вважаю за необхідне впроваджувати в життя її політику.
— Якими ви бачите шляхи підвищення ролі рад?
— Обласна рада, як відомо, не належить до категорії законодавчої влади. Але за наявного досвіду роботи у Верховній Раді можу з впевненістю сказати, що ми не просто маємо можливість створювати законопроекти, проекти постанов Кабінету Міністрів і інші нормативні документи — ми зобов’язані це робити. Закон, як і будь-який нормативний документ, є і має бути дієвим інструментом реалізації наших планів. Треба в межах компетенції кожної постійної комісії облради мати картину законодавчого забезпечення відповідної сфери діяльності, у тому числі, недоліки, що є в ній. Знаючи конкретні потреби і проблеми наших суб’єктів господарювання, наших різних верств населення, наші регіональні проблеми, ми в змозі розробляти шляхи подолання існуючих труднощів. Зводячи принципові положення в ранг закону, ми тим самим одержуємо могутню правову підтримку на шляху нашого розвитку. Треба все-таки поставити ситуацію з голови на ноги, і вищою владою в області повинна, і так буде, стати облрада — через неї реалізується принцип самоврядування.
— На першій сесії ви також говорили про необхідність наявності у депутатів
«трьох пе»: професіоналізм, патріотизм, порядність. Як збираєтеся визначати їх «міру»?—
Депутат обласної ради має відповідати цьому високому званню. На жаль, реальна дійсність, що відбивається на телеекранах, подає нашій увазі кадри цілком протилежного характеру. Саме це і змушує мене зупинитися на цьому питанні. Для осіб, що тяжіють до перебільшення особистої значимості, я маю заспокійливу заяву: ваші амбіції з обранням до облради уже задоволені на вищому рівні. Тепер справа за одним — працювати над собою для досягнення відповідності необхідним вимогам. Набір основних вимог відомий усім. Це професіоналізм, патріотизм, морально-етичні норми, організаторські здатності тощо.Професіоналізм депутата передбачає наявність знань у обсязі вузівської програми з основ таких наук: теорія управління, організація політичної системи держави, правові аспекти місцевого самоврядування, економіка. Під патріотизмом і порядністю я розумію внутрішню самоорганізацію, спрямовану на забезпечення ефективної роботи обласної ради як єдиної команди, а також готовність принести особисті інтереси в жертву загальним — колективу облради, жителям області. Для реалізації цих якостей кожному з нас варто виробляти шанобливе ставлення до колег, незважаючи на партійну приналежність, уміння вислухати і почути опонента, культуру дискусій, загальну культуру поводження і т. п. якості. А якщо хтось відчує, що не встиг набути цих якостей, нехай ставить перед собою відповідні завдання.
Інтерв’ю записала Алла БРУСИЛОВА.