Вітрильний спорт. Сьогодні на акваторії Київського водосховища стартують сьомі перегони крейсерських яхт
«Кубок Вадима Гетьмана» — найпрестижніші в нашій країні. Добре підготувалися організатори, спортсмени, представники ЗМІ.До речі, за традицією щоразу перед такими змаганнями свою регату проводять і журналісти. Незважаючи на дощову погоду та брак досвіду, репортери під вітрилами почувалися, як справжні
«морські вовки».Перемогу здобув екіпаж
«Океану» (капітан Андрій Лосицький) у складі Лісс Росс («Українська столиця»), Анастасії Мельниченко («Мандри»), Сергія Михальчука (фотожурналіст). Другим призером став вітрильник «Азарт» (Інеса Чернецька — «Шкіпер», Артем Сєрохвостов — «Інтерсоціум», Ірина Наконечна — «Фарватер»), третім — яхта «Борей» (Роберто Моралес — телеканал «Мегаспорт», Владислав Бичок, Денис Рильський — обидва «Новий канал»).А паралельно з репортерськими змаганнями тренування проводила команда на яхті
«Гетьман». Це судно відзначає свою десяту річницю. І гріх було не поговорити про знаменитий вітрильник з його незмінним капітаном, учасником чемпіонатів світу, багатьох міжнародних регат, зокрема навколосвітньої, директором «Сістем проект менеджмент» Юрієм Семенюком.— Як усе починалося?
— 1996 року ми купили корпус (новий дизайн) яхти в Петербурзі. В Україні для неї зробили кіль, руль, щогла, весь такелаж — уже за нашими розробками. А восени поїхали до Німеччини на чемпіонат світу серед чвертьтонних вітрильників. Це найменші яхти відкритого моря. Вони змагаються в автономному плаванні на великій відстані від берега, скажімо, на сто миль.
— І як виступили?
— З огляду на те, що яхта лише за три дні до старту чемпіонату у Травемюнде була спущена на воду і відлагоджувалася у процесі перегонів, наш підсумковий результат — сьоме місце — досить високий. Ми поступилися лише визнаним асам у цьому класі суден —німцям, італійцям, полякам. Отож в Україні з’явилася нова серйозна яхта.
— Хто придумав назву
«Гетьман»?—
На прийняття рішення про назву вплинуло те, що яхту підтримувала Українська міжбанківська валютна біржа, яку очолював Вадим Петрович Гетьман. До речі, 1994 року я повернувся з навколосвітніх перегонів «Вітбред» (тепер називається «Вольво оушен рейс»). Там ми ганялися на океанському вітрильнику «Гетьман Сагайдачний» (21 метр). Хотілося зробити якийсь проект і вдома. Для українських умов чвертьтонник — найоптимальніша яхта за розмірами і бюджетними можливостями.Отож з великого
«Гетьмана» пересіли на меншого. Він увібрав весь наш досвід, здобутий в океанських перегонах. Ми перші почали використовувати, скажімо, кевларові фали, новіші матеріали, інші системи проводок тощо. І за кілька років «Гетьман», як лідер, потяг за собою цілу низку модифікацій інших яхт.Міжбанківська валютна біржа нас підтримала. Після виступу на чемпіонаті світу її працівники поздоровили нас. Навіть плакат із привітаннями повісили. Було дуже приємно.
— Хто з відомих яхтсменів за ці роки виступав у вашому екіпажі?
— Цей проект робили разом із Сергієм Щербаковим, з яким долали навколосвітню дистанцію на
«Гетьмані Сагайдачному». Те саме можна сказати і про Юрія Такового. Ганялися на «Гетьмані» також багаторазовий чемпіон світу Сергій Пічугін і Василь Колобов (учасник багатьох світових першостей). Був експеримент з жіночим екіпажем, до якого входили багаторазові чемпіонки світу Руслана Таран і Олена Пахольчик. Дуже приємно було для нас, коли два роки тому з нами ходив найтитулованіший український яхтсмен, триразовий олімпійський чемпіон Валентин Манкін, узявши участь у кількох перегонах. Він очолює національну збірну Італії і щоразу восени приїздить додому відпочити. Перебувати з такою видатною людиною на борту — велика насолода. У блискучого майстра все виходить чудово. Було чого в нього повчитися і приємно просто поспостерігати за ним. Та і йому було добре й затишно. Пан Манкін був розчулений, бо повернувся в молодість. Зустрів знайомих, друзів. На Київському морі він не ходив понад десять років. А тут золота осінь, ще тепле сонечко. Рай та й годі.— Які регалії здобув
«Гетьман» за це десятиріччя?— Його екіпажі брали участь у двох чемпіонатах світу. Вже згадував турнір у Німеччині. А на Мальті ми були четверті на орендованій яхті, але зі своїм брендом. Виграли три чемпіонати України. Здобули перемогу в першій регаті
«Кубок Гетьмана—2000», стабільно посідали призові місця і в наступних. Цього року також вирішили позмагатися і модифікували яхту. Після минулорічних перегонів проаналізували, які є технічні проблеми. Принаймні підготували кілька сюрпризів для наших суперників. Сподіваємося, що в нинішній регаті «Кубок Гетьмана» здивуємо декого...— І на що сподіваєтеся?
— На добрий виступ. Як кажуть, найнеприємніші місця — останнє і... друге.