Мінекономіки має на меті підняти ставки ввізного мита на імпортні нафтопродукти до 20—25 євро за тонну.

Власне, на таке рішення давно очікують вітчизняні нафтопереробні заводи. По-перше, відтоді, як у травні минулого року скасували ставки ввізного мита на імпортні нафтопродукти, вони втратили провідну роль на ринку. По-друге, нульові ставки вже виконали своє завдання, врівноваживши баланс попиту і пропозиції. За словами в. о. міністра економіки Арсенія Яценюка, на сьогодні питома вага імпортного пального в загальному обсязі нафтопродуктів становить щонайменше 20 відсотків. Цього достатньо, щоб зберегти за ринком саморегулюючу функцію навіть на період посівної кампанії, в чому всі пересвідчилися цьогоріч. І, по-третє, запровадження ввізного мита на нафтопродукти в розумних межах (20—25 євро за тонну) не вплине на обсяги їхнього імпорту) дасть змогу українським заводам поліпшити конкурентні умови з російськими, генерувати частину прибутків на розвиток. Бо зрозуміло, що в разі імпорту сировини з Росії українські виробники мають сплачувати експортне мито на нафту, втрачаючи прибутки ще до її переробки. Як наслідок —заводи закривалися на ремонти або для модернізації потужностей, згортали обсяги виробництва або працювали на межі рентабельності. У Лисичанську, Херсоні, Кременчуку... Особливо помітно це було на початку року, коли втрата доданої вартості вже почала псувати загальну статистику промислового виробництва. Тож намір Мінекономіки слід вітати, але хтозна, коли він буде втілений у життя, адже приймати тарифні зміни — прерогатива парламенту. Отже, доведеться зачекати, поки він збереться, повирішує процедурні питання і схвалить відповідний урядовий проект. Водночас хотілося б вірити, що парламент підштовхне до розв’язання й інші проблеми. Адже хоч як переконливо говорили до виборів про використання скрапленого газу як розумної альтернативи бензину (для споживача втричі дешевшої), до ліцензування цього виду діяльності справа ще не дійшла, про виділення земельних ділянок під газозаправки — ані пари з вуст. Чи означає це, що ціни на бензин поповзуть угору? В. о. міністра економіки Арсеній Яценюк заспокоює, мовляв, у травні ціни на пальне залишаться на своєму рівні, а в регіонах будуть поволі підтягуватися до столичного рівня. І важко з ним не погодитися. Сьогодні немає дефіциту і є певний запас нафтопродуктів. Але вартість імпортованого в Україну пального, зумовлюють котирування нафти на світовому ринку, а вони — що ртуть. Принаймні ф’ючерсні контракти на червень уже подорожчали, тож ціна в Україні на бензин, нехай помірно, однак поступово зростатиме. Сьогодні середні ціни на бензини всіх марок не перевищують 4 гривень за літр, але в червні вони можуть перетнути цей ціновий рубіж.