Олексій Івченко звільнений з посади керівника НАК «Нафтогаз України».

Вочевидь на це довго очікувало чимало політиків, які упевнені, що підписання на початку року російсько-українських домовленостей з постачання і транзиту природного газу не відповідає інтересам держави. Поза сумнівом, посада глави НАКу сьогодні має дуже високу вагу на переговорах політичних сил зі створення парламентської коаліції і конструкції нового уряду. Прес-служба Кабінету Міністрів обгрунтовує гучне звільнення заявою самого Івченка, в якій він посилається на бажання працювати народним депутатом, але тільки наївний не поєднає урядову постанову з цього приводу з рішенням зборів акціонерів «Укрнафти» щодо виведення Олексія Івченка зі складу наглядової ради товариства. Нагадаю, «Укрнафта» — найбільша нафтовидобувна компанія України. І тоді згадається, що ініціатором таких змін був міноритарний акціонер, наближений до групи «Приват», що, зрештою, і підтвердив у пресі секретар наглядової ради і перший заступник голови правління ПриватБанку Тимур Новиков («Дело» за 11 травня ц. р.). За тими само мотивами, що й Олексія Івченка, з наглядової ради вивели колишнього першого помічника Президента країни Олександра Третьякова. Причому кадровий пасьянс розклали майже водночас — і він висвітлив величезний масив політичних та бізнесових інтересів на коротку і середньострокову перспективу. Так, того ж дня, випадково чи ні, член правління ВАТ «Укрнафта» Ігор Коломойський поділився планами товариства щодо придбання Дрогобицького і Надвірнянського нафтопереробних заводів. І це пролунало дуже переконливо, попри те, що по 26 відсотків акцій цих заводів поки що належить державі і без згоди Фонду держмайна це питання вирішити неможливо. Але хто сказав, що кадрових пасьянсів більше не буде?

Претензій до вже народного депутата Олексія Івченка багато. Дякуючи суперечливій угоді з «Газпромом» щодо ролі «Росукренерго», в першому кварталі цього року Росія посунула Україну з місця головного постачальника туркменського газу на її внутрішній ринок. Міжурядового протоколу до базової угоди з Росією щодо поставок і транзиту природного газу в Європу так і не підписано. А отже, нема гарантій збереження газового балансу в другому півріччі й унеможливлення цінового диктату з боку росіян. І геть зовсім пусте — «Мерседес» за мільйон гривень, ламана копійка у вартості вакансії, яка щойно відкрилася.