Жити за передвиборними цінами на комунальні послуги нам з вами залишилося зовсім недовго. В. о. міністра палива та енергетики Іван Плачков вважає, що рішення підвищити з травня ціни на газ та електроенергію для населення відповідає інтересам... малооплачуваних верств населення. Мовляв, для них збережуть пільги й дотації. Ви в це вірите? Особливо після балачок про те, що в нинішньому році ціни не підніматимуть.

Тому вже зараз, дістаючи з поштової скриньки платіжку за березень, багато хто з тривогою вдивляється в цифри. І зауважує, що вони вже ростуть! Приміром, у Києві з нового року з місяця в місяць загальна сума, нарахована жеківцями за газ, тепло і воду, щораз на дві-три гривні більша від попередньої. Буцімто через зростання загальних витрат холодної води. Один пенсіонер не полінувався порахувати. Вийшло, що мало не в кожній третій квартирі є... басейн. І якщо в Києві поки що скандал не грянув, то держінспекція з контролю за цінами в Запорізькій області уже виявила факти незаконного завищення підприємствами — постачальниками тепла й гарячої води тарифів на послуги теплозабезпечення.

Як повідомили у прес-службі Запорізької облдержадміністрації, співробітники держінспекції встановили, що комунальне підприємство теплових мереж міста Пологи — КПТМ «Темп-Центр» протягом опалювального сезону незаконно стягувало зі споживачів, у тому числі населення, кошти за свої послуги, виходячи з тарифу 161,32 грн. за 1 Гкал, тоді як реальна вартість 1 Гкал становила 111,79 грн. Унаслідок цих порушень вартість 1 Гкал для населення була необґрунтовано завищена на 49,53 грн. для населення і на 59,43 грн. — для інших споживачів, — повідомили в облдержадміністрації, зазначивши, що аналіз представлених на затвердження розрахунків фахівці на належному рівні не проводять. Це, у свою чергу, також призводить до економічно не обґрунтованих тарифів та обрахування споживачів.

Зате новообраний міський голова Харкова Михайло Добкін знає, де взяти кошти на обіцяне ним виборцям зниження комунальних тарифів. «Я взяв калькулятор і порахував кількість рекламних бігбордів у Харкові. За право на встановлення конструкції з урахуванням ринкових цін на розміщення реклами це від 50 до 70 млн. грн. на рік доходу в бюджет. Сьогодні до міської скарбниці від цього надходить тільки 25 млн. Решта грошей де? Я вже спілкувався на цю тему з представниками компаній, які працюють на цьому ринку», — запевнив він.

Багато політиків ще не переключилися з передвиборної риторики на повсякденну. Швидше від усіх це вдалося в. о. Прем’єр-міністра Юрію Єханурову. Той чесно заявив: мовляв, досить солодкого життя, переходьмо до суворих буднів.