Деякі положення змін до Конституції, які передбачають реформу місцевого самоврядування (законопроект 3207-1), застаріли. А окремі норми взагалі краще виписати не в Основному Законі, а в інших нормативних актах. Такого висновку дійшли учасники семінару на тему: «Перспективи децентралізації та місцевого самоврядування в Україні: переваги та недоліки змін до Конституції, попередньо схвалених 23 грудня 2005 року за № 3207-1».

Законопроект передбачає, що виконавчі органи районних і обласних рад мають бути створені протягом двох місяців з дня проведення виборів до місцевих рад. Однак утворити такі виконкоми у встановлений термін неможливо, впевнені учасники семінару. Зокрема через те, що жодного закону, який регламентував би їх діяльність, як це записано в Конституції, досі немає. Та й закріплення за головами рад функцій керівників виконкомів викликає в учасників засідання зауваження. Адже фактично будуть створені два виконавчі комітети. Перший розв’язуватиме поточні завдання, другий — здійснюватиме функції стратегічного планування та контролю. Один з них обов’язково має очолити голова ради. Тож постануть запитання: функціонуватиме єдиний виконком чи два окремі і хто в такому разі очолюватиме другий комітет?

Загалом зауважень і пропозицій в учасників семінару не так вже й мало, а тому, переконані вони, документ потребує доопрацювання і схвалення у третьому варіанті. Завдяки таким обговоренням, упевнені учасники засідання, по-перше, громадськість отримує більше інформації, а по-друге, новий законодавець, який прийде до парламенту, отримає практичну і фахову допомогу з цього питання. Бо аналізували текст законопроекту провідні організації. Зокрема керівники та члени громадського центру інституційного розвитку, Центру політико-правових реформ, Фонду сприяння місцевому самоврядуванню та проекту Європейського союзу «Сприяння регіональному розвитку в Україні». А політичні сили, які вибороли парламентські місця, вже зацікавилися пропозиціями розробників.