Зараз, у гарячі передвиборні тижні, часто складається враження, що народні депутати нічим, окрім цих перегонів, не переймаються. На щастя, це не так. І матеріал, котрий ми отримали від Миколи Нощенка, — свідчення того.
До мене, як до народного депутата України від Сумщини, звернувся голова правління ВАТ
«НВАТ ВНДІкомпресормаш» (м. Суми) О. Лавренко з проханням посприяти недопущенню порушення чинного законодавства та лобіювання інтересів іноземних фірм-виробників обладнання, яке до того ж виготовляється в Україні. Нещодавно, 10 березня, ВАТ «Укрнафта» проводило відкриті торги із закупівлі компресорного обладнання. До розгляду були представлені пропозиції чотирьох фірм, з яких дві іноземні, а дві — вітчизняні, у тому числі ВАТ «НВАТ ВНДІкомпресормаш», котре є флагманом вітчизняного компресоробудування і постачає свою продукцію в десятки країн Європи, Азії, Америки. За законом, усі відповідним чином оформлені пропозиції мають розглядатися на тендері, щоб порівняти технічні характеристики, цінові показники та терміни й умови постачання обладнання. Проте заступник голови правління ВАТ «Укрнафта» В. Троценко, який є членом тендерного комітету, чомусь запропонував порушити це правило і навіть не озвучувати те, з чим приїхали сумчани. Мовляв, вони репрезентують своє обладнання як експериментальне.І, хоч як це дивно, присутні не почули, що ВАТ
«НВАТ ВНДІкомпресормаш» дає гарантію терміном три роки на своє компресорне обладнання і здійснює його сервісне обслуговування, що технічні характеристики цього обладнання — найкращі серед тих, що їх пропонували інші учасники тендеру.Компресормашівці, наскільки мені відомо, будь-яку першу машину з параметрами, котрі відрізняються від зразків, що вже випускалися, вважають експериментальною. І в даному випадку технічні умови тендеру вимагали складання не серійної машини. Її підприємство з його потужними інженерно-конструкторськими службами і гнучким виробництвом було готове виготовити за місяць, тобто вже в середині квітня.
А переможці тендеру спроможні зробити це лише в червні-липні, бо комплектуватимуть виріб вузлами і агрегатами, які шукатимуть і купуватимуть у різних фірм, та поставлять його... без двигуна. Але, на відміну від коректних сумчан, іноземні
«фірмачі» машину, яку складуть таким чином, за експериментальну не вважають. Але де-факто вона саме такою і є.Може, ціна зарубіжної техніки привабила
«Укрнафту»? Але вона в 3,9 рази більша за ту, яку хочуть вітчизняні виробники. Тоді в чому ця привабливість? І хто дав право тендерному комітету так вільно розпоряджатися бюджетними коштами?Відповідей не маю, можу лише здогадуватися.
Я добре знаюся на питаннях проведення тендерних торгів, бо є членом тендерного комітету Держкомрезерву, і був здивований: чому нехтується Закон? Тому звернувся до в. о. Прем’єр-міністра України Юрія Єханурова з проханням: доручити Міністерству економіки, Службі безпеки, Фонду державного майна, Тендерній палаті та Національній акціонерній компанії
«Нафтогаз України» розглянути правомірність дій організаторів торгів і зробити відповідні висновки.Прийняті Верховною Радою закони, зокрема, Закон України
«Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» мають виконуватися, а порушники їх мають відповідати за свої дії.Микола НОЩЕНКО, народний депутат України.