Прес-конференція керівництва Бориспільського та Чернігівського автозаводів, які працюють у формі закритих акціонерних товариств, нагадала про те, що, попри часті законодавчі зміни, ринок автобусів малого та середнього класу розвивається доволі динамічно.

Так, за словами голови правління ЗАТ «Бориспільський автозавод» Олександра Остапчука, колектив підприємства вже одержав попередню оплату від замовників на півроку наперед. Високий попит на автобуси малого та середнього класу під логотипом «Еталон», сучасне виробниче обладнання і пристойна заробітна плата семисот працюючих дають змогу виготовляти для міських і приміських доріг до 90 автобусів на місяць. Купують їх переважно бізнесмени, представники так званого середнього класу. А ще, виявилося, «Еталони» якнайліпше підходять під шкільний автобус. Тож за три роки колектив спромігся подвоїти темпи виробництва...

Присутній на прес-конференції президент Всеукраїнської асоціації перевізників Віталій Рева до того ж цілком доречно наголосив, що автозавод збудували за приватні кошти, тож держава на цьому заощадила. І не втримався від солодкого спогаду: мовляв, колись Україна експлуатувала 150 тисяч автобусів, а доїхали до того, що 85—90 відсотків рухомого складу потрібно було списувати, як непридатний до експлуатації. Але до бориспільських автобусів у прямого замовника Віталія Реви теплі почуття. Він знає, що автобусобудівники нині активно розбудовують виробничі фонди, у кресленнях — уже нові модифікації автобусів, які матимуть попит і на українському, і на зовнішніх ринках. До того ж автозавод чи не найбільший платник податків у районі...

Не менш вражаючі темпи розвитку демонструє і Чернігівський автозавод, який спеціалізується на випуску автобусів аналогічного класу під брендом «Дельфін». За словами голови правління ЗАТ Валерія Купцова, якщо торік, коли вони запустилися, виготовили 100 автобусів, то нинішнього року — вже 600! Але все ще попереду, про що свідчить листопадовий запуск в експлуатацію малярного комплексу. Валерій Купцов підсумовує: хоч кількаповерхові автобуси фарбуй!

Багатоповерховим прийде час. А цього року, за словами заступника директора департаменту машинобудування Мінпромполітики Юрія Яковенка, у країні складуть близько 4 тисяч автобусів. Серед них будуть і черкаські, і львівські, і бориспільські, і чернігівські. За умов чесної конкуренції, каже президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко, на ринку місця вистачить усім. Адже доріг будуватимуть більше.