У грудневому номері американського щотижневика Chіcago revіew опубліковано інтерв’ю з головою спостережної ради ВАТ
«Мостобуд», президентом корпорації «Укрмостобуд» Володимиром ПРОДИВУСОМ. Уже понад 60 років «Мостобуд» працює без рекламацій на внутрішньому і міжнародному ринках.— Що дає змогу
«Мостобуду» тривалий час лідирувати в пострадянському просторі?— Лідерами ми були ще за радянських часів. Після того, як розпався Союз, компанія опинилася в більш вигідному порівняно з іншими становищі. У нас залишилися потужне проектне бюро і розвинена будівельна організація —
«Мостобуд», структурні підрозділи якого раніше повністю обслуговували всю Українську, Молдавську РСР і російські області, що межували з Україною.Проектне бюро компанії має ліцензії на проектування будь-яких мостових об’єктів в Україні та Росії, а також здатне працювати за єврокодами й мостовими нормами США. Експерти оцінюють наші можливості в проектуванні мостів як рівні, а за деякими параметрами — як такі, що перевищують потенціал передових проектних організацій Західної Європи.
Успішно функціонують об’єкти, спроектовані і зведені українською компанією в країнах колишнього Радянського Союзу, в Анголі, Афганістані, В’єтнамі, Лівані, Сирії, Туреччині, Фінляндії, Чехії. Підписано контракти на будівництво в інших країнах далекого і близького зарубіжжя.
Гадаю, що у співвідношенні
«ціна—якість» наші пропозиції вельми зацікавлять потенційних партнерів з багатьох країн.— Чи означає це, що в самій Україні перспективних замовлень не передбачається?
— Це не так. Адже Україна має дуже вигідне транзитне розташування, на перетині безлічі доріг. Її територією проходять чотири пан’європейські транспортні коридори. А доріг без мостових споруд не буває. Тому обсяг і затребуваність наших робіт усередині країни досить великі. Не випадково будівництво нових мостів — серед пріоритетних напрямів економічного розвитку держави.
— Але ще років п’ять тому
«Мостобуд» просто тонув у проблемах.— З приходом у 2003 році нових інвесторів, із сучасним баченням бізнесу в такій складній галузі, як мостобудування, справи почали різко поліпшуватися. Досить сказати, що торік ми запланували виконати самотужки обсяг робіт, який у 10 разів перевищує показники 2002 року.
З першого дня нові інвестори взялися за оволодіння новими технологіями і закупівлю сучасної техніки. Нам удалося за три роки потроїти залишкову вартість основних засобів виробництва. Все це переконує, що нові інвестори прийшли не на короткий термін, щоб вичавити з
«Мостобуду» все, що залишилося, а націлені на далекосяжні перспективи, якщо вкладають кошти в розвиток компанії.