Із 1100 перевірених фахівцями кіровоградського обласного управління захисту прав споживачів суб’єктів підприємницької діяльності порушення виявлено у 915.

— Протягом цього року ми розглянули більш як 600 звернень громадян і в переважній більшості випадків їхні вимоги задовольнили, — розповідає начальник обласного управління Борис Олексієнко. — Споживачам повернуто 96 тисяч гривень, до адміністративної відповідальності притягнуто 417 осіб. Адміністративні штрафи та економічні стягнення, накладені на недобросовісних підприємців, становлять майже 170 тисяч гривень...

— Борисе Миколайовичу, названі цифри вражають. А надання якої послуги нині є найболючішою проблемою для споживача?

— Управління розглянуло багато звернень споживачів на неякісні металопластикові вікна, двері. За результатами їх розгляду споживачам повернуто близько 40 тис. грн.

— Що змушує людей купувати неякісну продукцію, адже, начебто, і вибір є, і конкуренція?

— Вибір нібито є. Але у житті ми стаємо «заручниками» деяких «комерційних таємниць». Тут спрацьовує законодавче неузгодження: з одного боку, споживач має повне право знати склад і властивості товару, що закріплено Законом України «Про захист прав споживачів». А з другого — технологія виробництва вважається комерційною таємницею, а коли так, то виробник надає лише інформацію, яку вважає за потрібну. Тому під час перевірок у першу чергу звертаємо увагу на наявність і достовірність супровідних документів стосовно якості та безпеки, а також своєчасної та повної інформації про товар.

— Але ж ви самі щойно говорили про комерційні таємниці...

— Інформація повинна надаватися у кожному разі. Якщо йдеться конкретно про вікна і двері, то, згідно із законодавчими вимогами, матеріали та комплектувальні деталі для їх виготовлення повинні відповідати вимогам нормативних документів і мати дозвіл органів державного санітарного нагляду на їх застосування. На кожному скло пакеті має бути чітке маркування, яке не змивається, найменування або товарний знак підприємства-виробника, умовне позначення склопакета, місяць і дві останні цифри року виготовлення, умовне позначення товару, характеристика та зазначення відповідного стандарту. Кожна партія повинна супроводжуватися паспортом якості. Обов’язкова інформація про наявність гарантійного терміну служби у технічній документації виробу або договорі на поставку. В договорі-угоді між сторонами обов’язково мають бути пункти, що передбачають відповідальність за неякісні послуги.

Записав Олег БОНДАР.

Кіровоград.