Професіоналів потрібно пестити і плекати, — вважає продюсер, заслужений діяч мистецтв України Валерій Куцевалов.

Днями побувала на зйомках новорічного концерту, який покажуть 1 січня на одному з українських каналів. Я одержала культурний шок. Коктейль «Кривава Мері» з представників російської (горілчаний інгредієнт) і вітчизняної (томатний сік) естради боляче вдарив по вухах, очах і мізках. Питання «ти мене поважаєш?» навіть не виникло. Було зрозуміло: те, що пропонується як культурний продукт, — фальсифікат під акцизною маркою шоу-бізнесу. І це наша культура?

Не слід плутати божий дар з яєшнею, — заспокоїв мене заслужений діяч мистецтв України, генеральний директор Українського державного центру мистецтв Валерій Куцевалов. Мовляв, українська культура — це одне, а вітчизняний шоу-бізнес — зовсім інше. На думку Куцевалова, наша культура з її народними традиціями, фольклором, класичним мистецтвом — високопрофесіональна і конкурентоспроможна. Що ж стосується естради, то тут, на жаль, частіше переважає приватна «розкрутка» не дуже обдарованих виконавців.

— Якби вітчизняний шоу-бізнес будувався на принципах справедливості, а не тільки грошей, то в ньому не було б сьогодні стільки сміття, — каже мій співрозмовник. — І ми б одержали якісний продукт власного виробництва. Але оскільки нині, на жаль, працює інше правило: хто багатий, той співає, а хто талановитий, але бідний, мовчить, — то на нашій естраді існує нерівноцінний баланс на користь пропихання бездарних створінь на естраду. І досить важко відрізнити в цьому бардаку справжнього артиста від дилетанта — лоха в яскравій дорогій упаковці.

Щоб стати зіркою, на початковому етапі (створити імідж, «засвітити» і поставити «на слух») необхідно близько 200 тисяч доларів. Вискочити нелегко, але ще складніше втриматися.

— Я думаю, в найближчі років два—три відбудеться природний відбір в українському шоу-бізнесі. Глядач і слухач розкуштує те, що йому зараз пропонують, переїсть неякісного продукту і розбереться в смаку, — сподівається Валерій.

А щоб цей момент настав якомога швидше, слід робити ставку на професіоналів. Продюсер Куцевалов переконаний, що їх треба «пестити, ніжити і плекати». І ще одна умова культурного відродження: справжнє мистецтво має бути поза політикою. Якщо артист почав займатися політикою, то йому час іти зі сцени. Бо професіоналом можна бути лише в одній справі, вважає Куцевалов.

— Як громадянин я симпатизую певним політикам. Але не стану перетворювати творчість на якесь політичне гасло. Хліба і видовищ хочеться всім, — коментує Валерій Куцевалов. — Тому мистецтво повинно бути як хлібопекарня — видавати на-гора якісний творчий продукт.