Автомагістраль Чернігів—Київ чернігівські водії маршруток долають здебільшого за 90—100 хвилин. Здається, технічно це зробити дуже важко: адже обмежувальні знаки швидкості виринають то тут, то там практично біля кожного населеного пункту. Але водіїв рятує взаємовиручка: вони заздалегідь інформують один одного про співробітників міліції, які виїхали контролювати рух. Знаковий кивок руки зустрічному перевізнику — і все зрозуміло: дорога попереду чиста, без нагляду. Отож пасажирів завдяки неодноразовому порушенню правил доставляють у столицю та назад швидко, без особливих проблем.

Про цю прозаїчну щоденну деталь життя автомагістралі можна було б і не згадувати, якби не сумніви, які виникли у зв’язку з доцільністю виставлення окремих обмежувальних знаків. Таке враження, що колись їх поставили на автомагістралі не для поліпшення руху, його безпеки, а для ДАІ, штрафів. Ось, наприклад, село Красилівка, яке перетинає автомагістраль з двома широкими смугами руху. Через неї зроблено навісний пішохідний міст. А водночас цей населений пункт треба проїхати-«проповзти» зі швидкістю, не вищою за 60 кілометрів. Топчіївка нічим не відрізняється від Красилівки: така само ширина автомагістралі, є пішохідний міст. Але через це село можеш проминути зі швидкістю більш як 100 кілометрів на годину.

Чим відрізняється на автомагістралі село Прогрес від Красного? Нічим! Однак в першому діє обмеження на швидкісний рух, а в другому — ні. Чому? До першого ближче доїхати інспекторам?

Автомагістраль за останні роки значно поліпшили, розширили. А ось дорожні знаки, схоже, на багатьох відрізках дороги залишили старі. Усе це створює незручності для водіїв, змушує перевізників постійно бути «винними».

...Від Кіптів іде автомагістраль на Москву. Тут невдовзі водій повинен зменшити швидкість до 60 кілометрів перед Розівкою. Але... обабіч дороги —жодної оселі! Села як такого біля траси немає: є перетин другорядної дороги, далі праворуч — якийсь склад, а лише за ним іде одностороння сільська вулиця. Скільки таких обмежувальних знаків «на пошану населених пунктів», які розташовані поблизу асфальтівок, є на українських дорогах! Схоже, давно вже назріла потреба провести ревізію у цьому дорожньо-знаковому господарстві. Автомагістралі повинні швидко з’єднувати міста, економити час людей, а не перетворюватися на дороги обмеженого руху, нічим не виправдані «штрафні» місця. ДТП найчастіше трапляються не від швидкості, а від безпечності нетверезих осіб, які нехтують елементарні правила поведінки на асфальтівці. Орієнтуватися на них — означає: ще багато років віддалятися від цивілізаційних стандартів руху на автомагістралях.

Чернігівська область.