Шановні народні депутати!

Наше підприємство «ПрикарпатЗахідтранс» зареєстроване і здійснює свою діяльність на території Рівненської області. Воно — єдине в Україні займається транспортуванням світлих нафтопродуктів трубопровідним транспортом. Підприємство та наші ділові партнери щороку сплачують податків, митних платежів до державного бюджету України та позабюджетних фондів близько 400 млн. грн. «ПрикарпатЗахідтранс» дає роботу 850 людям, утримує свою соціальну інфраструктуру, позитивно впливає на розвиток регіонів (трубопровід проходить Житомирською, Рівненською, Львівською та Закарпатською областями).

Однак після введення змін до ст. 5 Закону України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» (він набрав чинності з 31.03.2005) стосовно рентних платежів за транспортування нафтопродуктів (вони встановлені у розмірі 0,89 дол. США за тонну), наше підприємство уже за півроку з прибуткового перетворилось на глибоко збиткове: фінансові збитки за цей період становлять 2594 тис. грн., тоді як торік за цей період було отримано фінансовий прибуток у розмірі 3388 тис. грн. Порівняймо ще таке: якщо податковий прибуток у І півріччі 2004 року становив 5716 тис. грн., то за результатами господарювання І півріччя 2005-го задекларовано податковий збиток у розмірі 2047,2 тис. грн.

Крім цього, згаданим законом України внесено зміни до Закону України «Про податок на додану вартість», який скасував нульову ставку ПДВ. А та пільга, яка залишилася, позбавила підприємство на «вхідний ПДВ» за придбані товарно-матеріальні цінності та послуги, які беруть участь у пільгових операціях, і передбачила віднесення останнього за рахунок валових витрат, які за 9 місяців нинішнього року становили 1 млн. 365 тис. грн.

У такий спосіб податковий тиск на підприємство збільшився утричі порівняно з 2004 роком.

Відповідно до цінової політики, яку проводить підприємство, та враховуючи кон’юнктуру нафтового бізнесу, ДП «ПрикарпатЗахідтранс» не має можливості перекривати свої збитки за рахунок збільшення тарифів на транспортні послуги. Слід врахувати, що введення нових податкових платежів на підставі закону про державний бюджет для нашого підприємства призвело до втрати частини закордонних клієнтів на транспортування нафтопродуктів з Росії територією України до країн Західної Європи. Тільки в червні цього року порівняно з червнем 2004-го виручка від обсягів транспортування зменшилася на 2258 тис. грн.

За чинної системи оподаткування за результатами 2005 року підприємство очікує збиток у сумі 1,5 млн. грн. А згідно із затвердженими плановими завданнями на 2006 рік збиток може досягти 5,2 млн. грн.! Відтак перспектива банкрутства нашого підприємства, на жаль, може стати реальною.

У такій ситуації підприємство втрачає не тільки джерела фінансування програм реконструкції та переобладнання, придбання нової техніки та механізмів, а й матиме дефіцит коштів, що не дасть змоги утримувати нафтопровід у надійному технічному стані. А це є екологічно небезпечним.

У ст. 5 проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» передбачено залишити рентну плату на транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та продуктопроводами в розмірі 4,5 грн. за тонну нафти і нафтопродуктів, що транспортуються. Для нас це означає повне банкрутство.

Тому ми зверталися з листами і відповідними розрахунками до в. о. голови Комітету Верховної Ради України з питань бюджету Л. П. Супрун і до міністра фінансів України В. М. Пинзеника. В них ми просимо або скасувати рентну плату, або встановити її на прийнятному для нашого підприємства рівні — 4,5 гривні за 10 тонн нафтопродуктів, що транспортуються.

Бюджетний комітет Верховної Ради у своїх висновках, які затверджені Постановою Верховної Ради від 1.11.2005 № 3025-ІV «Про схвалення висновків і пропозицій до проекту Закону про Державний бюджет України на 2006 рік», рекомендував Кабінету Міністрів розглянути доцільність справляння рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та продуктопроводами, які транспортуються лише транзитом.

З розумінням до наших проблем поставились і підтримали наше прохання Мінекономіки, Міністерство палива й енергетики України. Тим часом Кабінет Міністрів не врахував ні висновків Бюджетного комітету Верховної Ради, ні вище названих міністерств, ні наше прохання.

Шановні народні депутати! Звертаємося до вас з проханням переглянути і внести зміни до статті 5 Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік», що стосуються рентних платежів за транспортування світлих нафтопродуктів. Адже від цього залежить доля колективу. Та й держава від банкрутства підприємства втратить набагато більше.

З повагою,

за дорученням колективу

«ПрикарпатЗахідтранс»

директор Володимир МАЛИХІН.