У Державній адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниці) за участю провідних спеціалістів галузі та італійських фахівців презентували техніко-економічне обгрунтування впровадження в нашій країні пасажирських поїздів з нахилом кузова. Італійці тут були тому, що вони продукують такі вагони, які закуповують у багатьох країнах. Отож їхні інженери знайомили українських колег з розрахунками та варіантами моделювання руху таких потягів — типу «Pendolіno» — на залізницях України.

Що є поїзд з нахиленим кузовом типу «Pendolіno» і чому саме він нам потрібний? На ці та інші запитання «Голосу України» погодився відповісти начальник управління розвитку та нової техніки Головного управління розвитку й технічної політики Укрзалізниці Йосип Кранц.

— Я був у Турині, де виготовляють такі поїзди. А наші спеціалісти були у Фінляндії, де широко впроваджують поїзди типу «Pendolіno». Це звичайні європейські вагони і поїзди, які можуть рухатися зі швидкістю до 220 км/год. Вони добре себе зарекомендували у Фінляндії, де ширина колії така само, як і в нас, — 1520 мм, тому не буде проблем і на наших магістралях.

— А що означає «нахилений кузов»?

Ці поїзди розраховані на подолання крутих поворотів на великій швидкості, чого не можуть робити наші потяги. Ви бачили, як по велотреку рухається на великій швидкості велосипедист? Те само й тут. На повороті вагони автоматично нахиляються до восьми градусів відносно колії і мчать собі далі.

— Скільки у поїзді вагонів і чи такі вони, як наші швидкісні?

— Це — поїзди європейського типу з шести вагонів, розраховані на денний рух. У них по 74 — 78 сидячих місць, а у наших швидкісних — по 45 і 54 місця. У Європі краще дбають не тільки про комфорт пасажира, а й про окупність перевезень.

— Яка економічна вигода від таких поїздів?

— Вигода неабияка. Тут і швидкість, що дозволяє значно ефективніше використовувати рухомий склад, й імідж держави та її залізниць, і наповнюваність вагонів, оскільки рух триває значно менше, ніж у нічних поїздах. А головне — немає потреби ламати і переробляти (що надто дорого!) наші криві на магістралях, які будувалися за царя Панька. Зазначу, що на наших кривих вітчизняними поїздами можна рухатися зі швидкістю 80—90 км/год, а італійським під силу і до двохсот кілометрів на кривих з радіусом 1200 метрів. Недаремно ж ці поїзди закуповують чехи, фіни, а китайці навіть придбали завод з виготовлення цих потягів...

— Чому саме мова про поїзди типу «Pendolіno» і чи скоро ми їх побачимо?

— Ці поїзди, які виготовляють у Турині, є досить надійними та економічними. Виробник допускає можливу відмову техніки лише раз на чотири мільйони кілометрів. І хоча ціна вагона донедавна була в межах двох мільйонів євро, а нині дещо зросла, на думку наших фахівців, вона на рівні європейських. Тож якщо наші залізниці разом з державою назбирають коштів для придбання такого поїзда, що вкрай необхідно, ви незабаром як пасажир зможете самі відчути швидкісний рух потяга з нахиленим кузовом. А надалі було б добре, щоб підприємства України освоїли виробництво таких поїздів. І це їм під силу.