Президенту України В. ЮЩЕНКУ

Голові Верховної Ради України В. Литвину

Прем’єр-міністру України Ю. Єханурову

Вельмишановний Вікторе Андрійовичу!

Шановний Володимире Михайловичу!

Шановний Юрію Івановичу!

Вимушені знову звернутися до Вас з приводу припинення робіт щодо реалізації проекту «Глибоководний судновий хід» (ГСХ) «Дунай—Чорне море» у 2005 році. Більше півроку, у період найсприятливішого сезону — з травня по листопад, з незрозумілих причин роботи на каналі не ведуться.

З серпня минулого року було відновлено судноплавство на українській ділянці Кілійської дельти річки Дунай для проходу морських суден з осадкою 5,5 метра. За цей час через український відновлений судновий хід пройшло понад восьмисот суден.

Відродження морського судноплавства дало можливість певною мірою завантажити підприємства морегосподарчого комплексу Придунав’я, прибутковість яких значною мірою залежить від існування українського водного шляху «Дунай—Чорне море». Всі ці підприємства є основними бюджетоформуючими підприємствами районів та міст Придунав’я (Рені, Ізмаїла, Кілії, Вилкового), а життєвий рівень населення Придунайського регіону великою мірою залежить від їх діяльності.

Загроза припинення судноплавства на українській частині дельти річки Дунай може знову призвести до того, що вітчизняні вантажовласники-фрахтівники, морські порти (Ізмаїльський, Ренійський та Усть-Дунайський), судноплавні компанії (ВАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП) і АСК «Укррічфлот») знову зазнають великих збитків за рахунок нерентабельного перевезення вантажів у каботажному і міжнародному сполученні через румунський судновий хід (Сулинський канал).

Відсутність національного конкурентоспроможного проходу в сполученні ріка—море — це також втрата транзитних вантажопотоків та неможливість ефективно перевозити стратегічні експортно-імпортні вантажі (зерно, метали, руди, будівельні матеріали тощо), а для суднобудівних і судноремонтних заводів Ізмаїла і Кілії — це втрата традиційних клієнтів з причин високої ціни за прохід суден через Сулинський канал для їх ремонту або новозбудови, що робить їх неконкурентоспроможними по відношенню до інших заводів в дунайському регіоні.

Зменшення обсягів робіт і послуг ВАТ «УДП» і АСК «Укррічфлот», морських портів, судноремонтних заводів і підприємств, які пов’язані з морегосподарським комплексом, призводить до скорочення робочих місць для населення і як наслідок до соціальної напруженості.

Призупинення у цьому році робіт з подальшої реалізації проекту «Дунай—Чорне море» визвало шалену радість та подяку румунської громадськості румунській офіційній владі за відстоювання національних інтересів, а у засобах масової інформації відзначають перемогу Румунії над Україною за «ключ» у сполученні ріка Дунай — Чорне море.

На нашу думку, напередодні входження Румунії до ЄС Румунія, відстоюючи свої економічні інтереси, продовжує проводити активну політику щодо дискредитації українського проекту.

Відсутність власного проходу річкою Дунай у Чорне море значно послаблює позиції України у питаннях переговорного процесу стосовно вирішення питань національних меншин у прикордонній частині та статусу острова Зміїного, який також має стратегічне значення для України.

Ми вважаємо, що бездіяльність, некомпетентність та халатність відповідальних посадових осіб виконавчих органів влади і особливо нового керівництва ДП «Дельта-лоцман» (яке навіть не освоїло кошти, передбачені державним бюджетом), наносить шкоду державним інтересам України та посилює при цьому політичні та економічні позиції Румунії.

Подальше зволікання щодо невиконання запланованих капітальних та поточних робіт призводить до повного знищення недобудованого українського ГСХ «Дунай —Чорне море», до речі, сьогодні осадка вже 3,2 метра і глибини продовжують зменшуватися.

У разі реалізації «Дунайського проекту» наша держава вирішить низку актуальних питань геополітичного характеру на Євразійському просторі. Особливо це важливо з урахуванням перспектив вступу нашої країни до ЄС.

Як нам відомо, Ви особисто, вельмишановний Вікторе Андрійовичу, неодноразово висловлювалися щодо важливості для України мати власний вихід до Чорного моря.

Усвідомлюючи Вашу велику завантаженість вирішенням державних питань, звертаємося до Вас, вельмишановний Вікторе Андрійовичу, як до гаранта Конституції України, з проханням звернути увагу на порушені проблемні питання, знайти форму їх вирішення та не дати загинути Придунайському регіону.

З повагою,

Асоціація дунайських капітанів — голова правління

В. РАХОВЕЦЬКИЙ;

первинна профспілкова організація плавскладу ВАТ «Українське Дунайське пароплавство» — І. ЛОМОВИЙ;

первинна профспілкова організація берегових підрозділів «Українського Дунайського пароплавства» — В. СЕЛЕЗЕНЬ;

голова Партії пенсіонерів України Ренійського району

В. СТЕПАНЕНКО;

голова міської ради м. Рені С. КОЛЕВИЧ;

голова Соціально-економічної партії «Союз — Чорнобиль України» М. МУРЧАЧ;

Ренійська районна організація Комуністичної партії України — Д. РУБЛЬОВА;

голова Ренійської районної організації партії «Союз»

О. ВАЛЬЧЕНКО;

перший секретар Ренійської районної організації Соціалістичної партії України С. РАТУШЕНКО;

голова Ренійської районної організації Народної партії

Н. АНГЕЛОВСЬКА;

голова Ренійської районної організації Партії промисловців та підприємців України В. ШИРУНА;

голова районної організації ветеранів Кенійського району

М. БЕЗРУКОВ;

голова цехкому портопункту Кілія Усть-Дунайського морського торговельного порту Ф. КИБАН;

голова Вишівської міської ради І. ТИМОШЕНКО;

голова Ренійської регіональної організації

партії «Батьківщина» Д. КРОТ.