Міністерство транспорту і зв’язку зареєструвало в Мін’юсті свій наказ від 12 вересня ц. р. про докорінну зміну правил вантажних перевезень.

Чесно кажучи, навіть той, хто знав про наміри Мінтрансзв’язку, не уявляв, що відповідний наказ буде зареєстровано без проблем. Адже згідно з чинним Положенням, затвердженим Кабінетом Міністрів ще 1992 року, нормативно-правові акти реєструються лише за умови, якщо вони відповідають чинному законодавству. А щодо цього є неабиякі сумніви. Зокрема, Міністерство промислової політики, пропонуючи його доопрацювати, зазначало, що запропоновані зміни безпосередньо стосуються економічних та фінансових інтересів підприємств. Мова йде про революційні зміни у плануванні, процедурі оформлення документів, функціях і відповідальності операторів вантажних перевезень, зрештою — про величезні видатки базових галузей економіки. Не дивно, що члени парламентського Комітету з питань промислової політики і підприємництва Володимир Бойко і Сергій Матвієнков направили депутатські запити з цього приводу Прем’єр-міністрові Юрію Єханурову, міністру юстиції Сергію Головатому і міністру транспорту і зв’язку Віктору Бондарю. Вони зазначають, що зміни порушують норми транспортного та антимонопольного законодавства, Цивільного та Господарського кодексів України. Мало того, вони вважають, що залізниця практично перекладає значну частину своїх зобов’язань на відправників та отримувачів вантажів. З одного боку, ухиляючись від відповідальності. А з другого — пропонуючи підприємствам виконувати ці функції за красиві очі. Зате залізниця додає собі доволі сумнівні повноваження, як-от не приймати вантажі до перевезення через «відсутність технічних або технологічних можливостей».

Власне, таку само думку висловило і виробничо-господарське об’єднання «Металургпром». Якщо так, то чи не обернуться незаплановані збитки черговим зростанням цін на металопродукцію? І потім, якщо не скасувати до такої міри «крутий» наказ, то як тлумачити норму Закону України «Про залізничний транспорт», згідно з якою на підприємствах залізничного транспорту лежить обов’язок забезпечувати схоронність вантажів на шляху проходження і на залізничних станціях?!