У травні я загубила мобільний. Зрозуміти мій розпач зможуть тільки друзі по нещастю. Адже найнепоправніша втрата не сам телефон, а довідник з номерами. Але на голосіння часу не було. А оскільки купівля нового телефону в мої плани не входила, вирішила заощадити.

Чергова акція одного з операторів мобільного зв’язку видалася цілковито привабливою і вигідною. Пристойний «Sіemens» пропонували купити за 399 гривень з майже двома сотнями на рахунку. Покупку в сервісному центрі скрупульозно оформляють молоді уважні продавці. При цьому не забувають переконувати мене в правильності вибору. Без вагань ставлю свій підпис під контрактом, не підозрюючи, що це вирок терміном на один рік з конфіскацією чималих сум на користь мобільної компанії.

Разом з контрактом і телефоном одержую 199 гривень «на розмови». Попередньо розрахувала, що якщо раніш я поповнювала телефон щомісяця карткою в 25 гривень, то цієї суми мені вистачить на вісім місяців. А там і рік мине.

Яке ж було моє здивування, коли гроші з рахунка випарувалися лише за два місяці. Людина я ощадлива, сама телефоную нечасто, віддаю перевагу зворотному зв’язку або SMS-кам. До того ж стан рахунка намагалася регулярно контролювати і довше звичайного не розмовляти.

Але вже в серпні із двохсот гривень у мене залишається всього десять, на які і повідомлення не можна відправити. Купую картку (мінімальна для «контрактників» коштує 75 гривень). Її вистачає тижнів на два. Беру наступну. Заощаджую ще ретельніше. У мене залишається 40 гривень. З цією сумою вирушаю на курорт. Пам’ятаючи про непередбачуваність свого оператора, прихоплюю ще одну картку на 75.

Далеко від домівки чути голос близьких хочеться частіше. Тому за два дні витрачаю 20 гривень. Про те, що на рахунку ще 20, дізнаюся з повідомлення оператора. Але при спробі відправити SMS, з’являється напис «номер блокований». Зателефонувати тим більше не вдається. Все це здається трохи дивним. Адже на 20 гривень можна відправити багато повідомлень.

Проте, похваливши себе за передбачливість, намагаюся поповнити рахунок новою карткою. Точно роблю маніпуляції відповідно до інструкції. Але... грошей брати не хочуть. Набираю номер оператора, за яким треба повідомити про «виникнення проблем з поповненням рахунка». І знову «з’єднання завершено». Та сама історія повторилася і коли я спробувала додзвонитися до автовідповідача з наміром довідатися про стан рахунка. Зрештою, три дня відпочинку я займалася тим, що постійно телефонувала на три заповітні номери. Результат нульовий. Найбільше обурило, що мій оператор не тільки чути мене не хоче, а й грошей моїх брати не бажає!

Миколаїв.

P. S. Після повернення додому, відразу пішла до сервісного центру. Там мені мило пояснили, що інструкція на картці застаріла і треба телефонувати на інший номер. Ще розповіли про те, що іноді можливі збої в системі зв’язку. Якийсь «форс-мажор». А вечірні повідомлення констатують стан рахунка на ранок минулого дня. І найголовніше, — порадили уважніше вивчити контракт.

Ні перший, ні другий докази не переконали. Якщо змінено номер, треба було попередити мене. А щодо збоїв, —цілковитий абсурд. Три дні збоїв? Може, реакція на цунамі в Америці? І якщо мені надсилають повідомлення, то я вірю написаному, а не роздумую над тим, воно ранкове чи вечірнє.

Але щодо контракту представники компанії були абсолютно праві. Якби я вивчила документ раніше, ніколи б його не підписала. Бо права є тільки у компанії, у клієнта —одні обов’язки. І покарання у разі їх невиконання досить жорсткі. У матеріальному плані.

Загалом, якщо захочете заощадити, з «контрактом» це зробити не вийде.