Флагман вітчизняного компресоробудування — концерн
«Укрросметал» активно працює не лише на вітчизняному ринку, а й на ринках десятків держав Європи, Азії, Америки. Працює з непоганими результатами. Так, серед провідних світових виробників компресорного обладнання, що експортують свою продукцію до Росії, за кількістю проданих машин ми нині посідаємо друге місце.Завойовувати і втримувати позиції в умовах жорсткої конкуренції дуже і дуже непросто.
Навіть на власному, українському, ринку ми стали об’єктом демпінгового нападу з боку зарубіжних фірм кількох країн, і якби навесні цього року держава не вжила проти цих виробників антидемпінгових заходів, вітчизняному компресоробудуванню було б завдано чималої шкоди. Це в кращому разі, а невдовзі, можливо, Україна взагалі втратила б цю галузь.
За кордоном свою присутність відстоювати ще складніше. Задля цього ми відкриваємо там свої представництва, створюємо СП, розширюємо виробничу і навіть наукову кооперацію з провідними гравцями на ринку компресорного обладнання. Зокрема, з цією метою декілька місяців тому концерном створено МІКЕМ — Міжнародний інститут компресорного і енергетичного машинобудування, який уже провів першу міжнародну конференцію з питань компресоробудування для гірничодобувної галузі, започатковано випуск міжнародного журналу
«Компресорне і енергетичне машинобудування».Концерн веде активну виставкову діяльність (торік ми були експонентами виставок
«Насоси. Компресори. Арматура» та «Кріоген-Експо» в Москві, нещодавно показували свої компресорні станції для гірників у Кузбасі, й цей перелік експозицій можна далі продовжувати, відкрили восени свій власний виставковий центр площею 2000 квадратних метрів у Сумах). Широко використовуємо друковані, електронні медіа, Інтернет для того, щоб інформувати потенційних покупців про свою продукцію, її можливості.І це лише головні напрями діяльності, спрямовані на те, щоб концерн був знаним, щоб привертав увагу тих, хто шукає нове компресорне обладнання.
Такі потенційні покупці обирають на ринку
«товар», аналізуючи відповідність пропозицій тим вимогам, які висуває їхнє власне виробництво до обладнання, зіставляють техніко-економічні характеристики з ціною. Але навіть тоді, як і цифри голосуватимуть «за», і всі параметри машин та умови поставки, гарантійного, післягарантійного обслуговування будуть прийнятні, це не означає успіху для продавця. Є ще один чинник. Він не має грошового еквівалента, його не можна охарактеризувати в будь-яких одиницях виміру. Але він здатен поставити хрест на всіх зусиллях конструкторів, виробників, маркетологів.Цей чинник — імідж держави, ставлення до неї в країні, куди хочемо експортувати свою продукцію.
На жаль, останнім часом ми відчули негативні впливи цього чинника на російському напрямку.
Демонструючи північному сусідові, які ми
«круті хлопці», наскільки ми більші за нього європейці тощо, деякі наші політики, здається, не замислюються над усіма наслідками таких «наїздів».Не закликаю ламати картуза перед
«старшим братом», поступатися якимись принципами, гідністю. Я про інше: про виваженість слів, про розуміння, що розраховувати на нормальну, цивілізовану співпрацю можна лише в разі взаємоповаги сторін. Я за політичну культуру під час розв’язання будь-яких гострих проблем між нашими державами. Це передумова того, що ці проблеми створюватимуть значно менше перешкод для вітчизняного бізнесу, для ділових зв’язків.Не варто було б порушувати цю тему, коли лише ми відчували б охолодження стосунків, ускладнення роботи з російськими споживачами. Контакти з колегами, котрі працюють у РФ, пропонуючи не компресори, іншу продукцію, свідчать: це загальна тенденція.
Тисячі й тисячі робочих місць у державі існують завдяки тому, що є ємний ринок великої сусідньої країни. Люди, які працюють на цих місцях, наповнюють бюджет і за ці кошти на конкурсній основі (в тому числі й на виборах) наймають політиків. Наймають не для того, щоб ті задовольняли свої амбіції, а для того, щоб збільшувалася кількість отих самих робочих міст. І отже — добробут і благополуччя українців.
Тетяна ВЛАСЕНКО, віце-президент концерну
«Укрросметал» з питань економіки.