Позачергова сесія Южненської (Одеська область) міської ради мала розглянути два питання: про реструктуризацію ВАТ «Одеський припортовий завод» і про доцільність вибору земельної ділянки під будівництво нафтопереробного заводу в районі морського торгового порту «Південний».
Голова Южного Олександр Журавель повідомив депутатам, що друге питання порядку денного не розглядатимуть, бо проектувальники ще не прийшли до остаточного рішення про розташування майбутнього НПЗ: запропоновано три варіанти, але жоден із них ще не одержав схвалення.
Реструктуризація Одеського припортового заводу викликала у сесійному залі запеклі дискусії, котрі часом переходили у досить різкі перепалки.
Чому сперечалися депутати? Відповідно до підписаного Юлією Тимошенко плану-графіку приватизації Фонд державного майна до 1 вересня має підготувати уточнений план розміщення акцій ОПЗ. До 21 вересня цей план повинен бути погоджений з Кабміном, засідання приватизаційної комісії з вироблення умов конкурсу і ціни пакету відбудеться 6 жовтня. Приватизаційний конкурс — 5 грудня, результати цього тендера мають бути затверджені 6 грудня, а 9 грудня ФДМУ повинен укласти договір купівлі-продажу з новим власником контрольного пакета ВАТ «Одеський припортовий завод». Передбачається, що буде продано 50% плюс одну акцію.
Депутатам міської ради і трудовому колективу ОПЗ стало відомо, що приватизаційний конкурс відбудеться не на цілісний комплекс Одеського припортового заводу, а на дві його частини, тобто до початку конкурсу буде проведено реструктуризацію підприємства.
Передбачається, що цех перевантаження аміаку (3,5% прибутку заводу) продаватиметься окремо від основного комплексу.
От що думають з цього приводу депутати міськради:
Артур ЙОЛКІН, заступник головного інженера заводу:
— У технічному плані така реструктуризація неприпустима, адже цех перевантаження аміаку розташований посередині заводу і технологічно зв’язаний з усіма іншими виробництвами. Якщо таке розчленовування виробництва відбудеться, то в центрі заводу-гіганта з’явиться інший завод, з власною службою безпеки, службою охорони. Як розчленувати комунікації — вони будувалися для всього заводу. Як розчленувати комп’ютерну систему прогнозу і протидії надзвичайним ситуаціям? Виділення цеху перевантаження аміаку з єдиного організму підприємства неминуче призведе до підриву єдиного технічного керівництва і реалізації загальної науково-технічної політики.
Володимир ДРІБНОХОД, голова профспілкового комітету ОПЗ:
— Протягом п’яти місяців тільки у вигляді податків завод перерахував державі 255 мільйонів гривень. Завод приносить стабільний доход, а чи буде він приносити його в разі реструктуризації? До завершення реструктуризації, а вона має бути завершена 1 вересня, — залишилися лічені дні, тому ми повинні переконати уряд відмовитися від цього непродуманого кроку.
Результатом двогодинного засідання стало рішення депутатів звернутися до Президента України, до Верховної Ради, Кабінету Міністрів, ФДМУ з вимогою скасувати реструктуризацію Одеського припортового заводу і вважати її неприпустимою.

Одеса.

З досьє «Голосу України»


Статутний фонд ВАТ «Одеський припортовий завод» становить 798,544 млн. грн. Спеціалізується на виробництві аміаку і карбаміду, виробляє більш як 1,5 мільйона тонн добрив на рік. За цим показником завод посідає друге місце в Україні після горловського «Стиролу».
У січні-червні завод виробив 574 500 тонн аміаку, що на 8,6% перевищило показник аналогічного періоду попереднього року. У 2005 році ОПЗ збільшив виробництво азотних добрив до 203 600 тонн, що на 3% перевищило показники минулого року.
ОПЗ також надає послуги з перевантаження хімічних вантажів країн СНД на морські судна. За 6 місяців 2005 року транзит російського аміаку через перевалочні потужності ОПЗ становив майже 906 200 тонн, що на 2,9% менше обсягу транзиту за аналогічний період минулого року.