У Черкасах представлено нову потужну автомобілебудівну структуру — корпорацію “Богдан”. Голова облдержадміністрації Олександр Черевко, міський голова Анатолій Волошин підписали з президентом корпорації Олегом Свинарчуком меморандум про співпрацю.
До новонародженого об’єднання на правах засновників увійшло двадцять підприємств, що працюють у сферах виробництва, торгівлі та сервісного обслуговування. Найвідоміші серед них ВАТ — “Луцький автомобільний завод”, “Черкаський автобус”, “Вінниця-Алеко”, ТОВ “Національна автомобільна компанія” та “Український автобус” й інші.
Як повідомив Олег Свинарчук, протягом двох років реорганізують усю виробничу структуру об’єднання і розпочнуть здійснювати грандіозний український проект. Зокрема, до 2008 року в Черкасах на площах збанкрутілого науково-виробничого комплексу “Ротор” запрацюють заводи з виробництва легкових, вантажних автомобілів та спецтехніки. З їх конвеєрів будуть сходити чотири типи марок “ВАЗ”. Серед них — популярні моделі “Lada Kalіna” та “Lada Prіora”. Та найважливіше те, що на черкаських підприємствах корпорації з’явиться 6 тисяч нових робочих місць.
— За два роки “Богдан” планує інвестувати понад 240 мільйонів доларів, — зазначив Олег Свинарчук. — За цей час організуємо виробництво 120 тисяч легкових автомобілів, 15 тисяч вантажівок та 6 тисяч автобусів різного класу.
За словами голови правління ВАТ “Черкаський автобус” Віталія Раабе, у корпорації є ще “невелике” завдання — зробити бренд “Богдан” не тільки українським, а й європейським. І для цього є підстави. Якщо торік автобуси А-092 “Богдан” експортувалися до шести країн, то нинішнього кількість зарубіжних покупців зросла до дев’яти. Найбільший попит мають українські автобуси у Росії, Білорусі, Казахстані, Грузії, Вірменії, Чехії.
На зустрічі в облдержадміністрації автомобілебудівники повідомили про ще одну новину, яка ледь не засмутила черкащан. Адже їм доведеться розпрощатися із народженим тут автобусом “Богдан”. Віднині його виробництво поступово перебазується на Луцький автозавод. А в Черкасах розпочнеться нова, японська автомобільна ера. Тут мають намір випускати добре відомі у світі легковики “Хюндай” та вантажівки “Іsuzu”. За твердженням керівників концерну, з японською стороною вже досягнуто домовленості про створення спільного підприємства.
— Для нас це означає визнання статусу й авторитету корпорації “Богдан”, — підкреслив Олег Свинарчук. — Рішення про заснування СП з’явилося після того, як японські партнери закупили наші автобуси, протестували їх у себе на батьківщині і зробили висновок, що українська конструкція — оптимальна для європейського ринку. Ось чому бізнесмени зі Сходу вкладатимуть свої гроші у спільне виробництво автомобілів. До речі, маркетингом СП керуватиме сама компанія “Іsuzu”. Вона закуповуватиме у нас продукцію і реалізовуватиме її через свою мережу по всьому світу.

Черкаси.