Ялта стала десятим містом держави, де віце-прем`єр України з питань адміністративно-територіальної реформи Роман Безсмертний доводив усі переваги нового облаштування країни. Проте не всі ялтинські можновладці за його проведення, та й з термінами не визначилися.
У Ялті має бути один міський голова, одна Рада і один виконком, у прилеглих до столиці кримських курортів населених пунктах будуть представники голови. Бо нинішня ситуація, коли існує «Рада в Раді, як матрьошки», просто абсурдна. Саме вона, на переконання багатьох, зокрема, й голови Республіканського комітету земельних ресурсів Криму Миколи Голубєва є підгрунтям для зловживань. «Адже нижчі органи представницької влади непідзвітні вищим. Наприклад, Ялтинська міськрада не може скасувати рішення Гурзуфської селищної ради, попри те, що Гурзуф — у кордонах Великої Ялти, і міського голову обирають усі жителі Ялти. Рівень компетенції у сфері земельного законодавства глав місцевих рад часто низький, а зваба заробити багато і відразу — надто сильна. Вихід із ситуації, з’ясувалося, дуже простий: достатньо отримати главі місцевої Ради впливових покровителів у столиці — і все гаразд. Надання земельних ділянок «потрібним» громадянам України давало непогані дивіденди, захищало від перевірок і породжувало в «удільних князьків» відчуття безкарності.
Саме існування ялтинської «матрьошки», до якої входить цілий конгломерат сіл, селищ і навіть ціле місто Алупка, дає можливість місцевим головам й навіть радам практично безконтрольно ухвалювати будь-які рішення, навіть давати вказівки вищим органам влади. Ось тому місцеві управителі так міцно й відчайдушно тримаються за нинішній устрій за типом «матрьошки», вони і є найвідвертішими та найзатятішими противниками реформи, якою залякують жителів. Уже цей факт засвідчує доконечну потребу адміністративно-територіальної реформи усієї України.
...Зате більшості кримчан імпонує ідея перегрупувати нинішній максимум влади і ресурсів (бюджетних коштів) з центру в регіони (за словами заступника міністра фінансів автономії Людмили Арсентьєвої, 82 відсотки місцевих бюджетів півострова сьогодні дотаційні). Віце-прем`єр повідомив: найближчим часом відбудеться перерозподіл бюджетних потоків — з державного до місцевих бюджетів буде направлено 24 млрд. грн., але мудріше треба використовувати й місцеві ресурси. Приміром, до місцевих бюджетів забрати податки на майно, на продаж, акцизи, ПДВ, у витраті коштів використовувати програмно-цільовий метод.
Роман Безсмертний укотре переконував: саме в місцевої влади, яка найближче стоїть до людини і найкраще знає її потреби та сподівання, немає ні повноважень, ні ресурсів, бо гроші концентрує в основному центр. А через надто заплутану управлінську вертикаль (коли деякі міста стали вже містами-державами) до кінцевого споживача доходять лише жалюгідні крихти. Вихід — не гаючись перейти до європейської трирівневої системи управління, де нижній — громада, середній — район, верхній регіон, де кожен відповідатиме за своє. При цьому після облаштування країни в ній залишиться 27 регіонів, до яких долучаться міста-регіони з населенням понад 750 тисяч. Збережеться й автономія Криму. Але від нинішнього територіального устрою Севастополя та Ялти, де паралельно існують кілька органів місцевої влади, доведеться відмовитися. Втім, підкреслив Р. Безсмертний, вирішувати це належить самим жителям: за законом — через референдум, який має зібрати не менш як дві третини голосів, або рішенням сесії.

Крим.