Слово «лідер» у перекладі з англійської означає «той, хто попереду», ватажок. В японських школах учнів тестують у четвертому класі, і керівництву школи та батькам рекомендують віддавати таких учнів до класу майбутніх лідерів.
У психології спілкування, мабуть, немає гострішої проблеми, ніж проблема лідерства. І справді, кому доручити командування? А делегування? А керівництво?
Стадо має хтось вести. Навіть мальків у ставку веде, напевно, найвідважніший, найрішучіший із них. Хтось перший, за ним — решта. Перший, ініціатор і є лідер. Той, хто наважився. Він стає першим, можливо, тому, що нервова система його найбільш вразлива, збудлива. Може, в нього найбільша готовність до дії, а може, він став лідером випадково.
Американські соціологи дійшли думки: сучасний тип лідера — це людина передусім орієнтована на інших, на добро. Найбільше шансів на лідерство в того, хто здатен врахувати повніше різнобічні інтереси, хто може передбачити поведінку інших, уміє ладити з людьми, служити їм. У лідера має бути високий інтелект. А розвинений інтелект — це порядність і совість. Згідно з тими самими соціопсихологічними даними, людям сумлінним протипоказано бути лідером у бізнесі. Людина з високою мораллю у бізнесі «прогорить», хоч би яким висококласним спеціалістом вона була.

Київ.