Сьомий Міжнародний автопробіг журналістів «Дорога до Криму: проблеми та перспективи» цього року було присвячено річниці Перемоги над фашизмом.
Виконати програму, насичену зустрічами і прес-конференціями, вдалося завдяки активній участі в підготовчих заходах авторитетних громадських об’єднань. Співорганізаторами акції виступили Всеукраїнський автомобільний клуб журналістів і Всеукраїнський благодійний фонд «Журналістська ініціатива». Не вперше допомагають у підготовці автомарафону Український фонд миру, Департамент ДАІ МВС України, медична служба Повітряних сил Збройних сил України та інші.
Марафон урочисто стартував від стін Верховної Ради. Представники майже 200 вітчизняних та іноземних друкованих видань і електронних ЗМІ з Польщі, Литви, Росії, Білорусі долучилися до висвітлення масштабної акції. Її учасників (а це 40 екіпажів) проводжали в дорогу відомі політики, бізнесмени, громадські діячі. Голова Верховної Ради України Володимир Литвин, зокрема, зазначив: «Нинішній пробіг з нагоди 60-річчя Перемоги — це добра справа, яка сприятиме відтворенню історичної пам’яті».
Щирі напутні слова пролунали і з вуст представників генерального спонсора та страховика автопробігу — голови правління ЗАТ «ПРОСТО-страхування» Павла Фурсевича, й ексклюзивного партнера із заправки пальним, голови правління НАК «Нафтогаз України» Олексія Івченка. А народний депутат України, перший заступник голови Бюджетного комітету Верховної Ради Людмила Супрун, котра очолює Український фонд миру, висловила думку, що маршрути таких акцій мають пролягати не лише до Криму, а й через Європу.
Перша зупинка автопробігу — площа Слави. Кошик квітів від учасників автопробігу журналісти поклали до Вічного вогню. Після хвилини мовчання — фото на згадку. І знову в дорогу.
Президент ВАТ «Пиво-безалкогольний комбінат «Славутич» Петро Перетятько провів екскурсію на підприємстві, де застосовуються передові технології. Після столиці першим приймав учасників автопробігу старовинний і завжди молодий Переяслав-Хмельницький.
А в цей час інша колона автомобілів пройшла за маршрутом Київ—Миргород—Полтава—Черкаси. У Миргороді — візит на Миргородський завод мінеральних вод, де дізнаємося: щороку завод сплачує понад 10 млн. гривень податків і як лідер галузі не шкодує коштів на оновлення технологій та оперативно відгукується на запити споживачів. Підприємство вже втричі перевищило свою проектну потужність, насамперед завдяки інтенсифікації праці, впровадженню нової техніки та ефективному менеджменту.
З Миргорода автокараван вирушив далі на схід — до села Опішня Зіньківського району, яке здавна славилося майстрами кераміки. Надвечір поблизу оспіваної Гоголем Диканьки журналісти заїхали до «Солохи» — так називаються Головні споруди з підготовки й переробки природного газу газопромислового управління «Полтавагазвидобування».
На дожимній компресорній станції Солохівського промислу спеціалісти розповіли, що цей об’єкт дає змогу «продовжити життя» старих газоконденсатних родовищ, на яких знизився тиск (раніше такі родовища закривали чи консервували).
Наступного ранку журналісти зустрілися з колективом управління магістральних газопроводів «Черкаситрансгаз», фахівці якого обслуговують основні експортні газопроводи Уренгой—Помари—Ужгород, «Союз», «Прогрес» та інші.
У знаменитій Каховці Херсонської області колишній військовий льотчик-афганець, народний депутат України Анатолій Льовін запросив до участі в польоті групу журналістів. Була можливість з повітря побачити херсонські поля і продовжити обговорення трьох найважливіших проблем цього регіону: брак належного зрошування і природного газу в сільських районах, а також дефіцит питної води. Саме ці проблеми прагне розв’язувати Анатолій Іванович як народний депутат.
Автопробіг узяв курс на Крим. Учасники акції в повному складі здолали підйом на Ай-Петрі. Наступним пунктом призначення журналістів став розташований у Судаку Центр санаторного лікування льотного складу Повітряних сил Збройних сил України, де військових льотчиків готують до виживання в найскладніших умовах: у відкритому океані, в горах, у безводних пустелях.
Цього ж дня частина журналістів побувала на вертолітній екскурсії на плато Ай-Петрі, де ДАТ «Чорноморнафтогаз», що входить у структуру НАК «Нафтогаз України», у рамках газифікації південного узбережжя Криму будує газопровід від Ялти до Фороса. Торік гроші на будівництво цього об’єкта було закладено в бюджеті, однак будівельники встигли здійснити лише половину запланованого. На початку нинішнього року будівництво довелося «заморозити», тому що з бюджету-2005 рядок про фінансування газопроводу чомусь «випав». Для закінчення будівництва об’єкта потрібно щонайменше 50 млн. грн.
У Судаку під час прес-конференції за участю керівництва ДАІ йшла предметна розмова з приводу безпеки дорожнього руху як на дорогах України, так і на шляхах південного напрямку. До речі, всі вітчизняні та іноземні автотуристи, якщо їх скривдять на дорозі, можуть поскаржитися за тел.: (0652) 25-45-97 або (044) 272-46-59.
Усі учасники автопробігу, подолавши понад 700 км, благополучно повернулися додому.