Закінчилася передплата на періодичні видання на друге півріччя 2005 року. Цей період був для поштовиків дуже насиченим і відповідальним. Про тенденції, що намітилися в передплатній кампанії і котрі впливають на читацький інтерес, наш кореспондент розмовляє з заступником директора Луганської дирекції УДППЗ «Укрпошта» Дмитром ГОЛОВКОВИМ.

 — Дмитре Володимировичу, як журналісту, мені відомо, що передплатна кампанія другого півріччя завжди відбувається напруженіше. Період відпусток, дач, городів трохи стримує інтерес населення до періодичної преси. Проте, чи вдалося луганським поштовикам одержати запланований результат?
— Маю сказати, що дані з передплати Луганської дирекції вище загальноукраїнських. На перше липня передплатний тираж становив 589,2 тис. екземплярів періодичної преси, план виконаний на 107,1 відсотка. Безумовно, інтерес населення до друкованих засобів масової інформації неухильно зростає. І кількісно, і якісно. Якщо, скажімо, ще два роки тому серед споживачів великий попит мали газети і журнали з тематикою дач, городів і ведення господарства, то сьогодні інтерес спрямований до суспільно-політичних газет і журналів. Причому, люди почали цікавитися аналітичними виданнями, де є аналіз подій, соціологічні дослідження, коментарі фахівців, учених, політиків.
— Ви вважаєте це показником зростання суспільної свідомості?
— Звичайно. Президентські вибори певною мірою внесли свої корективи в погляди і поведінку багатьох жителів нашого регіону. Якщо раніше вони були аполітичні й апатичні стосовно того, що відбувається, скажімо, у Верховній Раді чи уряді, то сьогодні виявляють живу цікавість до подій у Києві й загалом у країні. Населення почало цікавитися глобальнішими питаннями, тому великий попит сьогодні мають всеукраїнські видання. Наприклад, помітно зростає тираж парламентської газети «Голос України».
— Дмитре Володимировичу, зрозуміло, з наближенням парламентських виборів зростатиме і кількість періодичної преси, що додасть роботи поштовикам. Ви готуєтеся до цього періоду?
— Ми завжди готові працювати з додатковим навантаженням і вже не раз це довели. Я хочу сказати про інше. Сьогодні на газетному ринку з’являється багато нових видань, причому дуже дешевих. Часом просто дивуєшся, довідавшися про собівартість якого-небудь тижневика. Підрахуєш вартість паперу, доставки, оплати праці журналістів і поліграфістів... Виходить сума, що жодним чином не відповідає заявленій собівартості. Джерело одержання спонсорської допомоги видання приховує. Якоюсь мірою це зачіпає і наші інтереси. Крім економічного боку, є і моральний. Адже наші листоноші пропонують передплатникам це видання, як легке і цікаве, але під час підготовки до виборів воно перетворюється на сухий офіційний вісник певного кандидата в народні депутати чи політика. Є ще одна проблема, яку, мабуть, ми відчуємо до осені. Гадаю, через один—два місяці у поштових скриньках луганчан з’являться безплатні газети передвиборного призначення. Я вважаю, що безплатна преса балує і розбещує передплатника. У нього спрацьовує думка: навіщо витрачатися на передплату, коли газета сама прийде до мене, до того ж безплатно.
— До речі, про поштові скриньки. Як відомо, це одна з проблем, що Луганська область не може вирішити протягом декількох років. Відсутність поштових скриньок певною мірою впливає на якість передплати. Адже так?
— Луганська дирекція вже неодноразово порушувала це питання на рівні органів самоврядування, оскільки встановлення і ремонт поштових скриньок у багатоквартирних будинках — це турбота насамперед житлово-комунальних структур, а не поштовиків. Однак міська влада заявляє, що для цього міський бюджет грошей не передбачив. У Луганську дуже багато таких випадків, коли мешканці відмовляються передплатити улюблене видання через відсутність поштової скриньки.
— Який у такому разі можна знайти вихід?
— Я вже якось казав, що проблему можуть вирішити депутати і політики, котрі прагнуть одержати депутатський мандат. Якщо вони хочуть, щоб їхні газети і різний агітаційний матеріал надходив за призначенням, то насамперед мають подбати саме про поштові скриньки. Ми завжди готові до діалогу на цю тему з усіма зацікавленими структурами.

Луганськ.