Якщо в сучасному світі, де спорт — мало не важливіший за політику та економіку, владі не цікаві кращі вітчизняні команди, то цілком слушно виникає запитання — а цікаво чи важливо їм узагалі щось у цій країні?
Волейбольна команда «Локомотив» — семиразовий чемпіон України і триразовий володар Кубка України. Таких спортивних висот у країні ще не досягала жодна команда. Саме завдяки «Локомотиву» і «Юракадемії», котра є його багаторічним суперником, Харків до численних своїх регалій додав ще одну — столиця українського волейболу.
Але нині перед командою постає цілком шекспірівське питання —бути чи не бути? І не тому, що команда втратила колишній бійцівський дух. Навпаки, її гравці сьогодні у відмінній формі. Просто спорт сьогодні став дорогою і не зовсім потрібною річчю.
Володар європейського кубка ТОП-команд, учасник торішнього найпрестижнішого європейського кубка — Ліги чемпіонів — через брак фінансування уже відмовився від цього турніру. Під сумнівом і виступ у наступному українському чемпіонаті. Міністри, що відповідають нібито за спортивне процвітання країни, кажуть, що таку команду, як «Локомотив», необхідно зберегти. Але водночас заявляють про можливі фінансові зловживання через спорт. А тому...
— Але в «Локомотиві» ніколи ніяких зловживань не було, — каже президент спортивного клубу «Локомотив» ДП «Південна залізниця» Євген Щербина. — Всі фінансові відносини між підприємствами «Укрзалізниці» та її улюбленим клубом завжди були відкриті та прозорі. Це підтвердили всілякі перевірки і аудити.

Зрозуміло, що в такій ситуації настрій команди, м’яко кажучи, дещо не спортивний. Гравці не хочуть вірити, що таку команду можна просто розпустити. Але і на продовження золотого віку ніхто вже не розраховує.
Тому, хто хоч раз виходив на спортивний майданчик або на будь-яку іншу спортивну арену, — навряд чи треба пояснювати, що означає бути першим. Чемпіоном стати нелегко, навіть дуже важко. Але ще складніше в цій країні залишитися спортсменом.
— Чи легко бути чемпіоном? — запитую президента спортивного клубу «Локомотив» ДП «Південна залізниця» Євгена Щербину.
— Аж ніяк! Щоденна, напружена з ріку в рік праця кожного спортсмена, тренерського складу, команди загалом. Постійні увага і турбота про команду наших основних меценатів — «Південної залізниці» та «Укрзалізниці». Гадаю, і спортивні вболівальники, і ваші читачі добре розуміють, що великий спорт у сучасному світі потребує не тільки доброї спортивної, атлетичної підготовки, найвищої майстерності, а й достатнього матеріального забезпечення команди, винагороди спортсменів за нелегку роботу — часом на межі людських можливостей. Такий сьогодні великий спорт. Іншої ціни перемоги не буває. Втім, «Локомотив» ці витрати окуповує сторицею, наповнюючи з року в рік спортивну скарбничку клубу не тільки новими комплектами золотих медалей, кубками, а й звеличуючи добре ім’я багатотисячного трудового колективу «Південної залізниці». Ми всі дуже пишаємося своєю командою. Та ви й самі часто бачите, що відбувається на наших трибунах — яблуку ніде впасти.
— Євгене Васильовичу, у волейбольному сезоні 2004—2005 років харківський «Локомотив» узяв на себе сміливість уперше в історії українського волейболу виступити в Лізі чемпіонів. Дебют не можна назвати вдалим, але і вважати його катастрофою всіх сподівань — теж було б помилково. Тож який здобули урок на майбутнє?
— Переможець Кубка одержав право виступити в цьому престижному турнірі, хоча міг цього і не робити. Але оскільки керівництво «Південної залізниці» завжди налаштоване тільки на найвищі результати — в будь-якій справі — було вирішено стартувати в європейській Лізі чемпіонів. Жереб, що нам випав, був не найкращий: ми опинилися в одній групі з найсильнішими командами, що ведуть багаторічну боротьбу за найвищі місця. Дуже розраховували на те, що в сезоні 2005—2006 років знову візьмемо участь у цій найпрестижнішій континентальній першості. Але, напевно, не судилося. Майбутнє команди поки що примарне і туманне.

Харків.

Коли верстався номер


Президент клубу «Локомотив» Євген Щербина повідомив редакції, що перший заступник міністра транспорту України В. Бондар клятвено запевнив керівництво клубу, що така класна команда майстрів, як харківський «Локомотив», котра до того ж представляє на європейській арені не тільки Україну, а й Міністерство транспорту, «Укрзалізницю», не може припинити своє існування з волі чиновників. І має неодмінно й надалі представляти Україну на престижних міжнародних змаганнях. З боку міністерства їй надаватимуть усіляку підтримку.