Ідея запровадити в Україні єдиний соціальний внесок ще потребує ретельного обгрунтування і фінансово-економічних розрахунків, — наголошували учасники слухань «Проблеми та перспективи запровадження єдиного соціального внеску в Україні». Відбулися вони в Комітеті Верховної Ради з питань соціальної політики та праці.
Комітетські слухання нагадували словесний двобій: одне одному опонували уряд і народні депутати. Кабмін і Президент пропонують об’єднати всі страхові внески — від нещасних випадків на виробництві, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, у разі безробіття тощо — у єдиний соціальний внесок.
 За словами заступника міністра праці та соціальної політики Олени Гарячої, уряд хоче об’єднати всі фонди соцстраху в один і запровадити сплату та адміністрування єдиного соціального внеску через Держказначейство вже з наступного року, передбачивши розмір цього соціального внеску в законі про держбюджет—2006. На думку ініціаторів новації, це дасть змогу заощадити адміністративні видатки держави, скоротити кількість чиновників, налагодити кращий механізм збирання страхових внесків і контролю за їх використанням.
Водночас голова комітету ВР Василь Хара та деякі інші депутати вважають, що руйнування чинної моделі соціального страхування у державі загрожує небезпечними соціальними наслідками. Зокрема, за словами В. Хари, збільшиться податкове навантаження на найманих працівників, тим часом вони можуть не отримати належні виплати в разі безробіття, декретної відпустки чи за лікарняним листком.
«Треба вдосконалювати діяльність фондів соцстраху, контроль за використанням коштів, чинну законодавчу базу, а не ламати модель, яку вже добре випробувано на практиці», — сказав В. Хара. Адже нині держава, нерідко усупереч чинному законодавству, забирає гроші з соціальних фондів, щоб залатати чергові «дірки» у бюджеті.
Учасники парламентських слухань рекомендували Кабінету Міністрів України до 1 вересня цього року надати докладні розрахунки про наслідки функціонування системи загальнообов’язкового державного соціального страхування після запровадження єдиного соціального внеску, а також фінансово-економічне обгрунтування та доцільність об’єднання соціальних фондів.