Вечірнє засідання 21 червня
«Якась сьогодні невдячна доля, що доводиться критикувати всі урядові законопроекти — гарні ідеї, гарні пропозиції, але, на жаль, їх законодавче втілення не витримує ніякої критики», — так перший заступник голови Комітету ВР з питань бюджету Людмила Супрун оцінила запропоновані урядом зміни до Закону про Держбюджет на 2005 рік стосовно надання гарантій Державній іпотечній установі та стосовно створення земельного іпотечного фонду Державної іпотечної установи. Зокрема, останнім законопроектом пропонувалося 50 відсотків коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, та 50 відсотків коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у комунальній власності, спрямувати на формування спецфонду держбюджету. «Це означає, що фактично держбюджет хоче пограбувати місцеві бюджети і привласнити кошти, які сьогодні належать територіальним громадам», — зазначила Л. Супрун. Відтак парламент відхилив обидві урядові ініціативи.
Дуже активним було обговорення трьох варіантів законопроекту «Про ставки вивізного (експортного) мита на насіння деяких видів олійних культур». За одним варіантом експортне мито пропонувалося замінити сезонним митом, зокрема на насіння соняшнику на рівні 17 відсотків з 1 жовтня до 1 лютого, а в інший період — нульову ставку. Автори другого варіанта мали на меті встановлення нульової експортної ставки на насіння соняшнику. Третій, урядовий, варіант передбачав щорічне одновідсоткове скорочення мита на насіння соняшнику з нинішніх 17 до 10 відсотків. Необхідність такої лібералізації аргументувалася вимогами СОТ. Проте, як зазначив секретар Комітету ВР з питань аграрної політики та земельних відносин Олег Юхновський, за період дії вивізного мита Україна з експортера соняшнику та імпортера олії перетворилася на її потужного експортера і сьогодні посідає друге після Аргентини місце з продажу готової продукції на світових ринках. А стосовно аргументів уряду, то, за його словами, жодна угода СОТ не містить прямої заборони щодо експортного мита, тим паче що Аргентина, яка є членом СОТ, підвищила експортне мито з 10 до 23 відсотків. Народні депутати дослухалися до цих аргументів і відхилили пропозиції з лібералізації експортного мита на олійні культури.
Після цього Верховна Рада підтримала в першому читанні зміни до Закону «Про банки і банківську діяльність», якими вдосконалюється процедура ліквідації банків. Зокрема, захищенішими стають вкладники—фізичні особи, оскільки їхні інтереси пропонується поставити на перше місце. Ухвалений у першому читанні проект змін до Закону «Про Єдиний митний тариф» передбачає звільнення від сплати ввізного та вивізного мита банківських металів.