Вітрильний спорт. Київське водосховище. Шоста регата крейсерських яхт «Кубок Вадима Гетьмана на призи HARES group». У ній взяли участь 15 екіпажів. Організатори — Київський яхт-клуб, ТОВ «Вітрильницька академія» спільно з Вітрильною федерацією України. Директор регати — Сергій Машовець.
Олександр Казнодій підкорився долі й дозволив, щоб його в одязі кинули з пірсу у воду. Звикла людина до такого. Адже яхта «Океан» (Київська область), де він капітаном, ось уже вчетверте, і втретє поспіль, виграє ці дуже престижні перегони.
— Щоразу конкуренція за першість зростає, — каже щасливий капітан. — І тому ще вагомішою і приємнішою стає перемога. Усі перегони були важкі, але найскладніше — передостаннього дня, коли здійнявся дуже сильний вітер. Але витримали і от маємо...
Друге місце посів екіпаж яхти «Енергія» з Харківщини на чолі зі своїм досвідченим капітаном Денисом Хащиною. Не залишилася без призу і цього разу злагоджена команда «Гетьмана», яку на п’єдестал вів знаний мореплавець, учасник багатьох національних і міжнародних регат Юрій Семенюк.
До речі, серед учасників значилося чимало зірок вітрильництва, котрі пройшли чемпіонати світу, Європи, олімпійські регати. Чого варті лише імена Родіона Луки, Юрія Орлова — учасників торішніх ігор в Афінах.
Стало вже традицією, що серед партнерів Кубка Вадима Гетьмана — тільки ті компанії, котрі мають бездоганну репутацію у своїй сфері. Але австрійський холдинг HARES group цілеспрямовано підтримує події, що мають для України надзвичайне культурне чи соціальне значення. До речі, саме голова правління холдингу пан Юссеф Харес надав свого літака, щоб відправити до США на лікування маленьку українську героїню Настю Овчар, яка постраждала на пожежі.
— За регатою Вадима Гетьмана спостерігали ще раніше, — каже генеральний директор HARES grоup Місбах Аль Друбі. — Наважилися на співробітництво і вже переконалися, що це дуже значуща спортивна подія. Тому вважаємо за доцільне співпрацювати в подальшому.
Для журналістів було створено комфортні умови для роботи. Останнього дня їх вивезли на фініш перегонів, де вони спостерігали і знімали з палуби білосніжного теплохода «Федір Літке». Користуючись нагодою, скажу, що велика подяка за це прес-групі, яка вже не перший рік працює зі ЗМІ. Можете не сумніватися, це був напрочуд злагоджений і мобільний своєрідний екіпаж у складі Катерини Писанко, Олесі Кравченко-Фісун, Арини Сатовської, Мар’яни Каганяк та Ірини Кепич.
Отже, журналісти бачили все самі. Однак думка фахівця, особливо такого, як Юрій Семенюк, цікава вдвічі. До речі, пан Юрій — заступник голови правління ІСФП (Інвестиційні та структуровані фінансові продукти) і заступник голови оргкомітету регат «Кубок Вадима Гетьмана».
— Насамперед відзначу зрослу конкуренцію. Регата стала прагматичнішою і професіональнішою. Ми з капітанами дійшли висновку, що маємо десь вісім дуже сильних яхт. Справді, виступали найкращі спортовці України. І ввійти до чільної п’ятірки було дуже почесно. Утім, два судна мали певну перевагу у швидкості — «Океан» та «Енергія». Останню яхту істотно модифікували. Змінили корпус, довжину ватерлінії. І вона пішла значно швидше. От і боролися ці два екіпажі за першість. Решта п’ять яхт мала приблизно рівні можливості.
До речі, доля третього місця вирішилася в упертій боротьбі в останніх перегонах. Нам вдалося вирвати успіх у суперечці з одеською «Анатолією» (капітан Володимир Богомолкін).
А передостаннього дня, як уже відзначав Сашко Казнодій, були особливі погодні умови: вітер до шести балів, під час поривів прилади фіксували до 20 метрів на секунду (приблизно сорок вузлів). Ми спостерігали, як наш олімпієць Юрій Орлов («Дукат») фінішував у брочингу (неконтрольоване нахилення щогли на воду). І фініш зафіксували за тим, що спінакер був розтравлений і перетнув лінію, а не сам корпус яхти. Ще два судна впали у брочинг перед фінішем.
А ще саме того дня було серйозне випробування матеріальної частини. Скажімо, «Оксамиту України» (капітан Василь Колобов) зрізало перо руля (неіржавіюча сталь діаметром п’ять сантиметрів), мов лазером. І все сталося через погодні умови, за великих швидкостей. Яхта втратила керування і не закінчила перегони...
Срібний призер останньої Олімпіади Родіон Лука спеціально на цю регату орендував у Польщі яхту «Скорпіо» (чемпіон світу у дев’яностих роках). Почали змагання досить успішно. Однак потім у них порвався грот. І вони вибули з боротьби за призи...
— Отже, попри все погодні умови сприяли регаті?
— Безперечно. Ще п’ять років тому нам порадили проводити свої старти на Трійцю. У ці дні зазвичай відбувається зміна погоди. І принаймні один день — з добрим вітром у шість-сім балів. Це дуже великі швидкості як для кільових яхт, 16 вузлів...
Щастям світилися очі пана Семенюка, коли на п’єдестал пошани піднявся його 12-річний син Богдан — переможець дитячих змагань на швартботах типу «Оптиміст». А якщо точніше, то Семенюк-молодший на своєму «Вітрі» виграв і перегони серед старших хлопчиків, і абсолютним переможцем дитячої регати став. За що одержав надзвичайно красивий перехідний приз.
Узагалі дітей вшановували особливо — з квітами, подарунками. Гаряче вітали наймолодшу учасницю — семирічну киянку Ніку Власенко.
На урочистій церемонії закриття перший заступник міністра Мінмолодспорту Володимир Бринзак зачитав присутнім вітального листа від Президента України Віктора Ющенка. До речі, Віктор Андрійович, коли був прем’єр-міністром, сам вручав призи лауреатам регати. Була така традиція...
Голова оргкомітету, посол України у Великій Британії Ігор Мітюков сказав: «Цього року Вадимові Петровичу Гетьману, видатному українському фінансистові й політику, виповнилося б 70. Він уособлював чесність, гідність та професіоналізм. І палко любив Батьківщину, був її полум’яним патріотом. Безмежно гірко, що Вадим Петрович не дожив до цього дня, коли відбувається трансформація нашого суспільства, у підвалини якого поклав свої цеглини і він...»
Цікаво, що старт перегонам дав Віталій Кличко, а наказ козацькій гарматі на завершальний постріл — Сергій Бубка.