Минулого четверга вранці понад 200 маршруток колонами стояли вздовж вулиць Тернополя, а люди мокли на зупинках під дощем. Так приватні перевізники вирішили провчити пасажирів, вимагаючи від влади підвищення тарифів. Кількість тролейбусів збільшили до максимуму, проте вони не змогли розвантажити пасажиропотік. Неможливо було замовити й таксі. Сотні жителів міста запізнилися на роботу, діти — до школи.

Після десятої години маршрутки врешті-решт запрацювали: перевізники частково домоглися свого. Міський голова Сергій Надал погодився удвоє скоротити кількість пільговиків, які мають право на безплатний проїзд: з шістьох осіб до трьох в одному автобусі. Щоправда, вимоги транспортників ще обговорюватимуть на засіданні міськвиконкому. Підвищення тарифів вони обґрунтовують зміною курсу долара, зростанням цін на пальне і запчастини, що нібито призвело до збитковості перевезень. Чи так це насправді — сказати важко, адже дохід маршруток неконтрольований: квитки водії не видають. Можливо, міській владі варто запозичити досвід, скажімо, Чернівців, де без квитка в автобус не сісти? Пасажири кажуть: перевізники хочуть їсти хліб не просто з маслом, а ще й з ікрою. Під час кожного чергового підвищення тарифів вони обіцяють поліпшити якість обслуговування пасажирів, однак насправді нічого не змінюється: брудні салони, лайливі водії, які порушують правила дорожнього руху, розмовляють по телефону, курять...

Окрім того, зарплати бюджетникам і пенсії уряд індексувати поки що не збирається. Тернопільці обіцяють відплатити кривдникам: пересісти на тролейбуси, велосипеди, більше ходити пішки. Законність страйку перевіряє прокуратура. Є всі підстави говорити про порушення закону про транспорт.

Тернопіль.