ВІДКРИТИЙ ЛИСТ, прийнятий на розширеному засіданні профспілкового комітету за участю представників колективу ДП «Дельта-лоцман» 26 квітня 2005 року
Президенту України Ющенку В. А.
Прем’єр-міністру України Тимошенко Ю. В.
Голові Верховної Ради України Литвину В. М.
Міністру транспорту та зв’язку України Червоненку Є. А.
Голові Служби безпеки України Турчинову О. В.
Голові Миколаївської обласної державної адміністрації
Садикову О. В.
Голові Миколаївської обласної ради Москаленку М. М.
Колектив державного підприємства «Дельта-лоцман» звертається до вас, вищих посадових осіб України та Миколаївської області, з проханням захистити колектив та керівництво підприємства від постійних фальсифікацій та наклепів, що здійснюються у тому числі за участю органів влади.
Протягом останніх трьох років на підприємстві постійно проводилися системні перевірки різними державними органами. У 2003 році проведено 14 перевірок, у 2004-му — 13, тільки в першому кварталі 2005-го проведено вже 4 перевірки. Жодна з перевірок не виявила зловживань або серйозних порушень, однак кожна наступна перевірка випереджувалася шквалом наклепів у засобах масової інформації, обмовленням діяльності підприємства, приниженням досягнень колективу, силовим тиском на співробітників.
Так, за старої влади, 26 квітня 2004 року, співробітники Управління Служби безпеки України в Миколаївській області, спецпідрозділ «Альфа» у масках, озброєні автоматами та пістолетами, увірвалися до центрального офісу підприємства з метою вилучення документів у зв’язку з черговою перевіркою, яка проводилася методами тиску та загроз стосовно співробітників підприємства.
За тим самим сценарієм, у вихідний день, 23 квітня 2005 року, слідчі та співробітники спецпідрозділу «Альфа» Управління СБУ в Миколаївській області із залученням військових десантників у кількості 30 чоловік із зброєю фізично відсторонили охорону та увірвались до офісу підприємства з метою вилучення документів, незважаючи на те, що всі запитувані працівниками УСБУ документи було передано їм ще 10 квітня 2005 року. Обшук та вилучення документів проводилися протягом 12 годин без складання їх опису, опечатання коробок та без підпису понятих, якими виступали десантники.
Робота транспортної служби підприємства з 10.30 до 22.00 також була заблокована, що не дало змоги належним чином виконувати оперативну роботу зі своєчасної доставки лоцманів для виконання заявок з лоцманського проведення суден.
Вважаємо, що ці демонстративні дії з використанням озброєних співробітників спецпідрозділу боротьби з тероризмом і організованою злочинністю стосовно державного підприємства в центрі міста мали на меті зашкодити репутації ДП «Дельта-лоцман» на користь комерційних структур, яким воно заважає займатися тіньовим бізнесом. Основна причина цих подій, як і у 2004 році, — «замовлення» комерційних структур на дискредитацію та знищення підприємства та його директора, чия відверто державницька позиція заважає підпорядкуванню Бузько-Дніпровського регіону приватним інтересам. Річ у тім, що ДП «Дельта-лоцман» здійснює моніторинг руху всіх суден у водах України, і його технології дають можливість не тільки забезпечувати безпеку мореплавства, а й мати комерційну інформацію про маршрути і вантажі суден. Чимало перешкод у реалізації державної програми «Дунай — Чорне море» чинить підприємство і так званій «зеленій мафії» та закордонним противникам цього проекту.
Державне підприємство «Дельта-лоцман» створено у 1998 році за ініціативи його директора — В. В. Бездольного. Воно розпочало роботу практично з нуля (без приміщень, основних засобів, підготовленого персоналу, нормативної бази). Без допомоги з боку державних структур за шість років ДП «Дельта-лоцман» перетворилося на потужну структуру системи безпеки судноплавства. Розроблено та реалізовано багато програм з комплексного вирішення питань забезпечення безпеки судноплавства у водах України. Основні з них:
— створення унікального галузевого центру підготовки фахівців системи безпеки судноплавства, підготовка відповідних навчальних програм та інструкторсько-викладацьких кадрів (за висновками міжнародних фахівців цей центр є одним з кращих в Європі);
— створення науково-технічного комплексу (НТК) для розробки національних технологій у сфері безпеки судноплавства, тому що аналогічні технології, які вироблялися провідними компаніями морських держав, є ексклюзивними та дуже дорогими, а до того ж ці технології потребують постійного вдосконалення та модернізації (у складі НТК працюють наукові фахівці провідних закритих інститутів радіонавігаційних систем та практики, для яких створено відповідні робочі місця);
— розроблення на базі НТК національних новітніх технологій та програмних продуктів у сфері безпеки судноплавства для моніторингу надводної обстановки у водах України, які визнані провідними міжнародними фахівцями, та які використовуються для виконання державних завдань Військово-морськими силами України та Державною прикордонною службою України;
— побудова десятків об’єктів системи моніторингу надводної обстановки, які оснащені необхідним устаткуванням життєдіяльності, де також розміщені відповідні підрозділи Військово-морських сил України та Державної прикордонної служби України;
— створення перших трьох регіональних систем регулювання рухом суден (Дніпро-Бузька, Севастопольська та Дунайська) як базових для створення єдиної державної системи моніторингу надводної обстановки;
— формування правових умов для створення єдиної державної лоцманської служби України;
— розробка проектів суден спеціального флоту для забезпечення безпеки судноплавства та побудова трьох лоцманських суден та легких катерів, одного потужного універсального буксира, у стадії будівництва — універсальний криголам;
— побудова морських лоцманських станцій у районах тривалих лінійних лоцманських проведень;
— проведення протягом останніх чотирьох років системної роботи з реалізації програми «Дунай — Чорне море» стосовно відродження судноплавства, здійснення польових, науково-дослідних, проектних робіт, за чотири місяці 2004 року відновлення без бюджетного фінансування судноплавства у рамках робіт першої черги будівництва ГСХ.
Результати роботи підприємства отримали високу оцінку фахівців не лише в Україні. Останнім свідченням їх міжнародного визнання стала тісна співпраця з інтеграції дослідних проектів Європейського союзу СOMPRІS та EMBARC в транспортні мережі України.
І сьогодні, коли підприємство підійшло до вирішення важливих державних завдань, дехто намагається їх зупинити. Тому колектив ДП «Дельта-лоцман» просить вас об’єктивно підійти до вирішення ситуації, що склалася, ретельно розібратися у суті, причинах та підґрунті подій, що розгорнулися навколо державного підприємства «Дельта-лоцман», дозволити нам продовжити розпочату важливу для держави роботу та захистити підприємство від фальсифікаторів та наклепників.
Вважаємо, що всі дії з компрометації підприємства відбуваються без відома та у відсутність міністра транспорту та зв’язку України Червоненка Є. А.
З урахуванням ситуації, що склалася, колектив боротиметься всіма доступними і законними засобами за державну справу і свого керівника, який був ініціатором створення підприємства, автором і двигуном здійснення практично всіх програм у сфері вдосконалення національної системи безпеки мореплавства.
З урахуванням вирішальної ролі В. В. Бездольного у діяльності ДП «Дельта-лоцман», колектив підприємства наголошує, що у разі звільнення його з посади директора висловить недовіру будь-якому призначеному на цю посаду керівнику.
За рішенням зборів президія: Давидов О. Е., Даниленко В. А., Бичковська І. І.
Підписи членів колективу ДП «Дельта-лоцман» (120) на 6 аркушах додаються.